بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۶۸۲
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم، از اجرای طرح سرای خانواده با هدف مهارت‌آموزی و توانمندسازی خانواده طلاب با رویکرد ایجاد زنجیره ارزش در بخش‌های کسب و کار، فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم اجرایی خبر داد.
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

به گزارش بازار کار، حجت‌الاسلام سید محمود عرب در نشست تبیین طرح سرای خانواده (پایگاه تربیت، تعالی و مهارت افزایی خانواده حوزویان)، با بیان اینکه افزایش مهارت، موجب توسعه کسب و کارهای خانگی می‌شود، افزود: طرحی با رویکرد اقتصادی همراه با پیوست فرهنگی و اجتماعی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم تدوین و به حوزه علمیه ارائه شده است.

وی ادامه داد: اگر علم نافع، به عمل تبدیل نشود، کارآمد هم نخواهد بود اما مهارت‌آموزی، فرآیندی است که به دنبال افراد دارای همت برای توانمندی می‌گردد و مهارت‌های لازم برای این مهم را به آنها می‌آموزد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای، توانمندسازی خانواده طلاب حوزوی را مورد توجه ویژه قرار داد و عنوان کرد: تعداد زیادی از طلاب و خانواده‌هایشان در منطقه پردیسان زندگی می‌کنند که فرصت مناسبی برای گردآوری آنها و مهارت‌افزایی همسر و فرزندانشان است.

عری ادامه داد: توانمندسازی اعضای مختلف خانواده، نقش موثری در افزایش روحیه آنها و همچنین ارتقاء وضع معیشتی خواهد داشت و طلاب هم از این قضیه مستثنی نیستند.

وی تصریح کرد: افزایش مهارت، موجب توسعه کسب و کارهای خانگی می‌شود بنابراین طرحی با رویکرد اقتصادی همراه با پیوست فرهنگی و اجتماعی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم تدوین و به حوزه علمیه ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این طرح صرفا توسط این اداره کل قابلیت اجرا ندارد گفت: باید حلقه‌های واسطی هم وجود داشته باشند تا زنجیره تولید و توزیع محصولات تکمیل شده و به سودآوری برسد؛ بر این اساس در نشست حاضر به بررسی این حلقه‌ها می‌پردازیم تا بتوان به زودی، زنجیره‌ی کاملی را به وجود آورد.

 

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر