بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۷۹۲
دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد.
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸

به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، چهارم فروردین همزمان با چهارمین روز برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از این نمایشگاه بازدید کرد.

رییس جهاددانشگاهی ضمن حضور در غرفه خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به بازدید از برخی غرفه‌های دیگر این نمایشگاه پرداخت.

رئیس جهاددانشگاهی در بازدید از غرفه خبرگزاری ایکنا، طی گفت‌وگویی کوتاه ضمن تبریک عید نوروز و عید قرآن گفت: رمضان به عنوان بهار معنویت شناخته می‌شود و ان‌شاءالله که این معنویت در ابتدای سال که تقارن بهار قرآن با بهاران طبیعت است، در طول سال نیز ترویج پیدا کند و این معنویت را در تمام لحظه‌های زندگی خود تجریه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه انس با قرآن و اثر آن در روحیه جهادی و توسعه گسترش فعالیت‌های فاخر این نهاد دانشگاهی گفت: امروز «تعهد» یکی از مسائل اصلی ما در جهاددانشگاهی و در تمامی حوزه‌ها از جمله پژوهشی است. قرآن کریم تعهدآور است و کسانی که با قرآن آشنا باشند و از قرآن یاد بگیرند، به واقع هدایت لازم را دریافت کرده‌اند.

دکتر مسلمی‌نائینی افزود: تمامی کسانی که با قرآن مأنوس هستند، در کار‌های دیگر نیز برجسته خواهند بود. برای مثال در جهاددانشگاهی، عزیزانی که با قرآن انس داشتند، افراد بسیار موفقی بودند که اثرات بزرگی را از خود به جای گذاشتند؛ نمونه این افراد زنده یاد دکتر کاظمی‌آشتیانی است که علاقه و انس خاصی به قرآن داشت و حتی در قرائت خود از مصطفی اسماعیل تقلید می‌کرد.

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: مرحوم کاظمی‌آشتیانی از اهرم قرآنی در کار‌های پژوهشی و علمی خود استفاده می‌کرد و شاهد بودیم که ایشان در انس با قرآن کار‌های پژوهشی برجسته‌ای داشتند که مبتنی بر باور‌های دینی و قرآنی او بود و براساس آن توانستند موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند. امروز در جهاددانشگاهی این روال برقرار است و امیدواریم در کشور هم این موضوع رواج پیدا کند.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده جهاددانشگاهی در خصوص ارتقا و توسعه فعالیت‌های قرآنی گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در ابتدا باید درون جهاددانشگاهی و جامعه تقویت شود، انس با قرآن، آشنایی با آن، روخوانی و روان خوانی قرآن و تفسیر و تدبر در قرآن است و امروز فعالیت‌های قرآنی و تدبر در قرآن در تمامی سطوح جهاددانشگاهی در حال توسعه است.

دکتر مسلمی‌نائینی تصریح کرد: خوشبختانه فعالیت‌های قرآنی از انس با قرآن تا برگزاری محافل قرآنی خانوادگی و امثال آن از چند ماه گذشته به صورت ویژه توسط سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در جهاددانشگاهی توسعه پیدا کرده است و شاهد فعالیت‌های خوبی در این حوزه هم در سطح دانشگاه و هم جهاددانشگاهی هستیم. همچنین خبرگزاری ایکنا نیز در این راستا مطالبه و پیگیری‌های خوبی داشته است که امیدواریم، بیش از پیش شاهد توسعه و رونق فعالیت‌های قرآنی در جهاددانشگاهی و دانشگاهیان به عنوان مخاطب اصلی فعالیت‌های آن باشیم.

رییس جهاددانشگاهی در پایان در خصوص فعالیت‌های این دوره از نمایشگاه قرآن نیز گفت: امسال حضور و شوق مردم در نمایشگاه قرآن کمتر از سال گذشته نیست؛ بلکه بیشتر هم شده است و این درحالی است که تهران بسیار خلوت شده است، اما استقبال از نمایشگاه قرآن بسیار با شکوه است و این نشان می‌دهد که مردم با معنویت انس خاصی دارند که امیدواریم توسعه و تقویت پیدا کند.

گفتنی است سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱ فروردین تا ۱۴ فروردین از ساعت ۱۷ تا ۳۰ بامداد در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر