بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۸۱۵
رییس انجمن کفش ماشینی قم، گفت: قم به‌واسطه برگزاری چندین نمایشگاه ملی و بین‌المللی به بزرگ‌ترین ترمینال صادرات کفش کشور تبدیل شده است.
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

جواد شعبانزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار کار، با تاکید بر کسب پایین‌ترین میزان تورم قیمت تمام شده کفش در استان قم، برگزاری نمایشگاه بین المللی، حذف واسطه ها، حضور در بازارهای بین المللی و صادرات بسیار بالا، صنعتی بودن تولید محصولات، حرکت به سمت تکنولوژی های روز دنیا، تکمیل شدن زنجیره تولید مواد اولیه و ملزومات تولید در استان، نزدیکی به پایتخت ، بومی سازی محصولات وارداتی و هدایت نسل جوان در حوزه بازاریابی و مارکتینگ را از جمله عوامل این دستاورد بزرگ دانست.

وی یکی از مهمترین شاخص‌هایی که چشم انداز تورم مصرف کننده در ماه‌های آتی را مشخص می کند، تورم تولیدکننده دانست و گفت: دلیل اهمیت تورم تولیدکننده آن است که این شاخص به عنوان شاخصی پیش‌نگر برای تورم مصرف کننده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمتی که در مبدا تولید کالا اتفاق می‌افتد و فاصله زمانی کوتاه انتقال به مصرف کننده را جامعه احساس خواهد کرد، به بررسی سه نمودار تورم کفش با تورم کل کالا و خدمات از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۲، نمودار مقایسه تورم سالانه گروه‌های کفش و مقایسه تورم نقطه‌به‌نقطه تورم کفش در استان‌های کشور نیز اشاره کرد.

رییس انجمن کفش ماشینی قم، ادامه داد: به‌رغم حجم بسیار بالای تولید و تعدد واحدهای صنعتی استان قم نسبت به سایر استان‌ها، مشکلات اقتصادی کشور و کاهش تقاضای داخلی، استان قم کم‌ترین میزان افزایش قیمت‌ها و در نتیجه پایین‌ترین میزان تورم را داشته است که در نمودار نقطه‌به‌نقطه استان‌های کشور، استان قم در آخرین قسمت قرار گرفته است.

شعبانزاده اضافه کرد: پس از بررسی وضعیت تورم و افزایش قیمت‌ها در صنعت کفش کشور در سال گذشته نتایج این تحقیقات در قالب یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که چشم‌انداز تورم مصرف‌کننده در ماه‌های آتی را مشخص می‌کند، تورم تولیدکننده است.

وی همچنین در پایان گفت: دلیل اهمیت تورم تولیدکننده آن است که این شاخص به‌عنوان شاخصی پیش‌نگر برای تورم مصرف‌کننده محسوب می‌شود. 

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر