بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۸۴۳
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم، با بیان اینکه میزان متوسط تولید محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای در سال ۸۰۰ هزار تُن است، از فعالیت بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم خبر داد.
سه‌شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

محمد رضا حاجی رضا روز سه شنبه 7 فروردین ماه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار کار، افزود: بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

وی ادامه داد: 104 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد که از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود و ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

وی با بیان اینکه انتقال دانش، همواره به عنوان یک موضوع مهم و راهبردی مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی قم بوده، گفت: همواره تلاش شده تا از آخرین یافته‌های علمی موسسات تحقیقات داخلی و خارجی برای افزایش بهره‌وری فعالیت‌های کشاورزی استان استفاده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم، مساله محوری را رویکرد اصلی فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و یافته‌های مراکز علمی و تحقیقاتی کمک خواهد کرد که با وجود محدودیت‌های موجود بتوان در تامین امنیت غذایی مردم،‌ عملکرد قابل قبولی ارائه دهیم.

حاجی رضا تاکید کرد: در همین رابطه در سال ۱۴۰۲،‌ بیش‌ از ۱۵ هزار نفر روز در قالب کلاس،‌ کارگاه، روز انتقال یافته‌ها و کاروان‌های ترویجی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی استان آموزش دیدند.

 

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر