بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۸۴۸
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از شناسایی ۶۲۷ نیروی کار تبعه خارجی غیر مجاز خبر داد.
سه‌شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از شناسایی ۶۲۷ نیروی کار تبعه خارجی که به صورت غیر مجاز در استان کار می کردند طی سال گذشته خبر داد.
سیاوش آقاجانی اظهار کرد: کارفرمایان مطابق بند ج ماده۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جریمه شدند و ۳۰نفر از آنان که نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکردند طبق ماده۱۸۱ قانون کار به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی عنوان کرد: نوع برخورد اداره کار با کارفرمایان خاطی برابر بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین ماده۱۸۱ قانون کار است و اگر دستگیری و خروج از کشور باشد در این خصوص پلیس اقدام می کند.
وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان برای ۳۷۴ شرکت حقوقی گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری صادر کرده است این گواهینامه در ایمن سازی کارگاه و پیشگیری از حوادث کار موثر است.
آقاجانی اضافه کرد: سال گذشته ۸۰۱ مورد بازرسی از کارگاهها در خصوص اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی با ۸۴ تیم در قالب گشت مشترک (با همراهی نماینده استانداری و پلیس) در سطح استان انجام شده است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه گیلان از استانهای ممنوعه برای اقامت و اشتغال اتباع افغانستانی می باشد لذا کارفرمایان از هرگونه بکارگیری تبعه خارجی بدون اخذ پروانه کار باید به طور جدی در استان خودداری کنند.
وی گفت : مطابق ماده۱۲۸ قانون کار مربوط به قوانین و مقررات اشتغال اتباع خارجی کارفرمایان مکلفند قبل از اقدام به عقد هرگونه قراردادی که موجب استخدام کارشناسان بیگانه می شود نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتناعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه استعلام کنند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر