ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۴۲۲
کارآفرین اسلام‌آبادی مطرح کرد:
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶

کارآفرین اسلام‌آبادی گفت: بیشتر اساتید حوزه کسب و کار بر این باور هستند که شکست یکی از مراحل مسیر موفقیت در کسب و کار است و بعد شکست و ادامه راه نقطه عطف کسب و کار پدید می‌آید.
به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حامد منصورنژاد کارآفرین جوان کرمانشاهی نمونه و مثال بارز عبارت «خواستن توانستن است» است که شرکت تولید قطعات خودرویی خود را با توجه به نیاز کشور به خودکفایی و همچنین اشتغال‌زایی در سال ۱۳۹۴ با برند gtm تأسیس کرد.
به منظور معرفی این کارآفرین اسلام‌آبادی با وی به گفتگو نشسته‌ایم که شرح آن در ادامه می‌آید.
مرصادنیوز: خودتان را معرفی کنید و درباره مجموعه‌تان برای ما توضیح دهید.
منصورنژاد: بنده حامد منصورنژاد، فعال حوزه اقتصادی در زمینه تولید و همچین آموزش هستم.
تاریخچه شرکت گستران تلاش مسیحا یا همان GTM از نظر فکری به دوران قبل از ۲۰ سالگی بنده برمی‌گردد و سودای داشتن شرکت همیشه جزو اهداف من بود، اما تاریخچه تأسیس و شروع به‌کار شرکت مربوط به سال ۱۳۹۲ است که وارد حوزه فروش قطعات خودرو سواری شدم.

سال ۹۳ با گسترش کسب و کار خود وارد حوزه فروش عمده قطعات خودرو شدم و در سال ۱۳۹۴ رسماً محصولاتی را با برند gtm وارد بازار کردم.

سپس از همین سال نام تجاری شرکت گستران تلاش مسیحا یا همان GTM در بازار مطرح شد.

مرصادنیوز: دلیل و انگیزه ورود شما به عرصه کارآفرینی و تولید چه چیزی بوده است؟

منصورنژاد: دلیل و انگیزه ورود من به حوزه اقتصادی نیاز روز جامعه، عقب‌افتادگی‌های اقتصادی کشورم و علاقه خودم به مبانی رشد و حرکت اقتصادی بوده است.

مرصادنیوز: در رابطه با کارآفرینی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای چند نفر اشتغال‌زایی کرده‌اید؟

منصورنژاد: من در حال حاضر ظرفیت داشتن ۵۰ نفر نیروی کار را دارم، اما مشکلی که بیشتر کسب و کار‌های ایرانی با آن دست به گریبان هستند، نبود نیروی انسانی با پشتکار است.

ما هم از این قائده مستثنی نیستیم، اما اگر بخواهم به شما آمار بدهم حدوداً برای ۲۱ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و برای ۵۰ تا ۶۰ نفر ایجاد اشتغال کرده‌ایم.

مرصادنیوز: شکست در کار را چگونه توصیف می‌کنید؟ به نظر شما آیا شکست لازمه پیشرفت و پیروزی است؟

منصورنژاد: بیشتر اساتید حوزه کسب و کار بر این باور هستند که شکست یکی از مراحل مسیر موفقیت در کسب و کار است و بعد شکست و ادامه راه نقطه عطف کسب و کار پدید می‌آید.

این مطلب کاملاً درست است، اما چیزی که بنده می‌خواهم بگویم این است که در حال حاضر در این دوره با وجود امکان مشاوره گرفتن از افراد آگاه و باتجربه یا استفاده از مربی‌های کسب و کار می‌توان موفق شد، شکست نخورد و شکست را تجربه نکرد.

مرصادنیوز: گویا شما در زمینه نویسندگی هم دستی بر آتش دارید و کتابی نوشته‌اید، اگر می‌شود در مورد آن توضیح دهید.

منصورنژاد: بله، سال ۱۳۹۹ کتابی را تحت عنوان «کیمیا» که در آن ۱۰ گام موفقیت را به صورت کاربردی و کوتاه توضیح داده بودم به چاپ رساندم، یک کتاب هم در مورد استراتژی‌های فروش حضوری نوشتم که فقط مرحله چاپ آن باقی‌مانده است.

مرصادنیوز: به غیر از کارآفرینی در چه مباحثی درگیری فعالیت دارید؟

منصورنژاد: به غیر از کارآفرینی در حوزه آموزش کسب و کار، مربی‌گری کسب و کار یا همان بیزینس کوچینگ فعالیت دارم و با افراد و کسب و کار‌هایی به صورت پروژه‌های کوچینگ خدمات ارائه می‌دهم و به رشد کسب‌وکارشان کمک می‌کنم.

مرصادنیوز: چه زمانی به فکر راه اندازی برند خود افتادید؟

منصورنژاد: از ۱۸ سالگی در این فکر بودم که در سن ۲۵ سالگی برند و شرکت خودم را داشته باشم و اینطور هم شد، اما برند قطعات خودرو را زمانی تصمیم قطعی گرفتم که یک‌سری نیاز‌های پاسخ داده نشده در این حوزه پیدا کردم و با تولید و ارائه‌ای جدید، آن نیاز‌ها را برطرف کردم، یکی از مهمترین پشتوانه‌های یک کارآفرین نقدینگی و سرمایه مالی است.

مرصادنیوز: به عنوان یک کارآفرین این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

منصورنژاد: اساتید بر این باور هستند که پول نقش اصلی و اول را در کارآفرینی ایفا نمی‌کند، در واقع تجربه خود من نیز بار‌ها این را ثابت کرده است که پول تعیین کننده نیست، مهم این است که با همان امکاناتی که داریم هر چند کم و محدود از گوشه‌ای کوچک شروع کرده و پله پله رشد کرد.

مرصادنیوز: بزرگترین مشکلات موجود در بازار و اقتصاد از دیدگاه شما (تولید، عرضه و فروش) کدام است؟

منصورنژاد: بازار اقتصادی ایران مشکلات زیادی دارد، بیشترشان هم مهم هستند، نمی‌توان دسته‌بندی کرد، از نداشتن دانش فروش در بیشتر کسب و کار‌ها تا نداشتن دانش توسعه، از نبود نیروی انسانی پیگیر و جدی تا ضعف در صادرات و یا مهم‌تر اینکه نبود اراده جدی برای استفاده از ظرفیت‌های عظیم کسب و کاری و تولیدی در کشور که در نتیجه بلااستفاده ماندن آن ظرفیت‌ها است.

ارسال نظرات