بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۶۴۳
از سوی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری؛
 رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با تاکید بر توجه ویژه رییس جمهور به حوزه تامین مالی دانش بنیان ها گفت: این آمار در حوزه تسهیلات ۴/۵ برابر، در حوزه ضمانت نامه ۷/۵ برابر و در حوزه توانمندسازی و کمک های بلاعوض هشت برابر شده است.
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

محمدصادق خیاطیان در بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلی امام خمینی (ره)  با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به عنوان اصلی ترین نهاد تامین مالی شرکت های دانش بنیان محسوب می شود، افزود: این صندوق بر اساس قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال ۱۳۸۹ تاسیس و در اواخر سال ۱۳۹۱ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: طبق قانون سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی سه هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که بخش اصلی آن در سال ۱۳۷۸ تکمیل شد، البته گفته شده بود که سالانه نیم درصد از بودجه عمومی باید به این صندوق تعلق بگیرد.
رییس صندوق نوآوی و شکوفایی با یادآوری اینکه بخش بزرگ سرمایه سه هزار میلیارد تومانی اولیه در سال ۱۳۹۸- ۱۳۹۷ تکمیل شد، تصریح کرد: اما در دولت سیزدهم با عنایت و توجه ویژه آیت الله رئیسی به حوزه تامین مالی دانش بنیان با پیشنهاد ارائه شده و موافقت و حمایت رییس جمهور، سرمایه صندوق نوآوری از سه هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
خیاطیان ادامه داد: این مصوبه بسیار مهم به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان در واقع در راستای مصوبه هیات امنای صندوق نوآوری در سال گذشته بود که با حضور رییس جمهور تشکیل شد.
وی افزود: همچنین سال گذشته تصویب شد که سرمایه این صندوق باید ظرف پنج سال به ۱۰۰ همت افزایش یابد که گام نخست آن به ۱۰ همت بود که به شکل عملی محقق شد.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تشریح خدمات این صندوق به زیست بوم نوآوری و فناوری کشور تاکید کرد: این خدمات در چهار دسته در قالب ۷۹ خدمت به دانش بنیان ها ارائه می شود.
خیاطیان مهم ترین این خدمات را حوزه تسهیلات دانست و حوزه ضمانت نامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی را از دیگر خدمات این صندوق به زیست بوم نوآوری و فناوری کشور عنوان کرد.
وی با بیان اینکه آمار دولت سیزدهم در ارائه خدمات چهارگانه صندوق نوآوری به حوزه دانش بنیان کشور نسبت به دولت گذشته، آمار چندبرابری است، افزود: در حوزه تسهیلات میانگین سالیانه تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش بنیان ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که چهارو نیم برابر دولت قبل محسوب می شود.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در حوزه ضمانت نامه نیز میانگین پرداختی سالیانه صندوق پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که حدود هفت و نیم برابر دولت قبل است.
خیاطیان همچنین گفت: در حوزه توانمند سازی و کمک های بلاعوض که پیش از این عدد بسیار پایینی بود، این رقم هم اکنون به ۶۱ میلیاردتومان سالیانه رسیده است که از رشد هشت برابری نسبت به دولت قبل برخوردار است.
به گزارش ایرنا، بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه طی آیین رسمی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد؛ رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.
نمایشگاه رسانه‌های ایران با برگزاری ۸۰ نشست به مدت چهار روز تا عصر امروز (چهارشنبه دوم اسفند ماه) دایر است.
در این نمایشگاه ۴۰ نشست به طور تخصصی با محور رسانه برگزار می شود که شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسایل پیش‌روی حوزه رسانه است.

ارسال نظرات