ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۴۰۱۶
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری نشست رؤسای دانشگاه‌ها با رئیس سازمان برنامه و بودجه را بسیار مفید دانست و گفت: در این جلسه به مدیران مرتبط دستور داده شد که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اعتبارات مورد نیاز دانشگاه‌ها لحاظ و حتی برای علوم نوظهور و نوپدید مورد تأکید رهبر معظم انقلاب ردیف اعتباری مستقل در نظر گرفته شود.
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه دیدار نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با رؤسای دانشگاه‌های مهم کشور که در محل این سازمان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، ضمن قدردانی از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای برگزاری چنین نشستی اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خاضعانه در جریان نظرات و مسائل و دغدغه‌های دانشگاهیان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه اکنون دانشگاه‌ها با مسائل مختلفی مواجه هستند، رفع این چالش‌ها را نیازمند توجه جدی و عزم فرابخشی دانست.
وزیر علوم مسائلی همچون کمبود تجهیزات و اعتبار لازم برای حرکت در لبه دانش، کمبود اعتبارات برای پرداخت دیون دانشگاه‌ها به پیمانکاران و حقوق اساتید حق التدریس را از مهم‌ترین چالش‌های کنونی دانشگاه‌ها نام برد.
وی بحران کرونا در کشور را یکی از دلایل اصلی بروز چالش‌های کنونی دانشگاه‌ها دانست و افزود: هنگام همه‌گیری کرونا دانشگاه‌ها به دلیل مجازی شدن آموزش، دیگر نیاز به اختصاص هزینه‌هایی همچون آزمایشگاه‌ها، سلف سرویس‌ها و خوابگاه‌ها نداشتند و بر همین اساس بودجه آن‌ها با تغییراتی مواجه شد.
زلفی‌گل افزود: هنگامی که پس از کرونا تصمیم گرفتیم آموزش دانشگاه‌ها به حضوری بازگردد، همه هزینه‌های مذکور به دانشگاه‌ها تحمیل شد.
وی ادامه داد: در شرایطی که بودجه زمان کرونا تکاپوی لازم برخوردار نبود و از این جهت هم اکنون دانشگاه‌ها در برآورده کردن نیاز‌های خود در بخش‌های مختلف با مشکل مواجه هستند.
وزیر علوم در ادامه، برگزاری نشست رؤسای دانشگاه‌ها با رئیس سازمان برنامه و بودجه را بسیار مفید خواند و گفت: در این جلسه به مدیران مرتبط دستور داده شد که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اعتبارات مورد نیاز دانشگاه‌ها لحاظ شود.
وی افزود: حتی مقرر شد برای علوم نوظهور و نوپدید مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز یک ردیف ویژه اعتباری مستقل برای دانشگاه‌ها پیش‌بینی شود و دانشمندان و اساتید فعال در این زمینه مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

ارسال نظرات