بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۸۵۲
یک نماینده مجلس معتقد است برای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» ابتدا باید اعتماد مردم را جلب کنیم تا منابع و سرمایه‌هایی که در اختیار دارند را وارد بخش تولید کنند.
سه‌شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸

به گزارش بازارکار، حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: اینکه طی چند سال اخیر محوریت اصلی نامگذاری سال‌ها با موضوع تولید بوده بیانگر اهمیت بخش تولید و توجه ویژه رهبر انقلاب به این موضوع است.

وی از مزایای رونق تولید در کشور یاد کرد که در درجه اول به کاهش نرخ بیکاری کمک خواهد کرد و از سوی دیگر باعث می‌شود سرمایه‌ها و نقدینگی به جای اینکه وارد فضای دلالی شود، به سمت فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی بیاید.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه یکی دیگر از مزایای رونق تولید را رشد صادرات دانست که کمک می‌کند در بازار‌های جهانی حضور پررنگ‌تری داشته باشیم و منابع ارزی مناسبی در اختیار کشور قرار بگیرد.

حسینی‌کیا با بیان اینکه تاکید امسال مقام معظم رهبری رونق تولید بامشارکت مردم است، افزود: کلید طلایی جلب مشارکت مردم، اعتمادسازی از سوی دولت است تا مردم سرمایه و نقدینگی که در اختیار دارند را به سمت بخش تولید سوق دهند.

وی اظهار کرد: ورود سرمایه‌های مردم به بخش تولید نه تنها به رونق این بخش کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود سرمایه‌های سرگردان دیگر وارد فعالیت‌های واسطه‌گری و سایر بازار‌ها مانند ارز، طلا، خودرو و... نرود و باعث التهاب در این بازار‌ها نشود.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی سپس به بیان راهکار‌هایی پرداخت که دولت می‌تواند از طریق آن‌ها اعتماد و مشارکت مردم را افزایش دهد و یکی از مهمترین این راهکار‌ها را بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور مجوز‌ها و الکترونیکی کردن ارائه خدمات دانست و افزود: از سوی دیگر جذب مشارکت مردم در بخش تولید نیازمند حمایت بانک‌ها نیز هست و دولت باید برای جهت دهی منابع بانکی به سمت بخش تولید و سرمایه‌گذاری نیز اقدام کند.

حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که برای ترغیب سرمایه‌گذاری در بخش تولید ضروری است، تسهیل فرآیند صادرات و استفاده حداکثری از ظرفیت بازار‌های جهانی است که در این زمینه نیز باید اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی معتقد است، چنانچه مردم پای کار بیایند و دولت نیز زیرساخت‌های لازم را فراهم کند، تحقق کامل شعار سال را شاهد خواهیم بود که می‌تواند زنجیروار و یکی بعد از دیگری مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را نیز حل کند، زیرا وقتی که تولید رونق بگیرد به دنبال آن بیکاری حل خواهد شد و جوانانی که شغل داشته باشند سراغ ازدواج و فرزندآوری می‌روند.

این نماینده مجلس به این موضوع نیز اشاره کرد که در سالیان گذشته نیز بار‌ها موضوع خصوصی سازی و جلب مشارکت مردم مورد تاکید بوده، اما گاهی منجر به تجارب ناموفقی شده و گفت: باید دولت و سازمان‌های نظارتی مراقبت کنند که دیگر چنین مواردی تکرار نشود.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر