بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۷۹۰
محمد حیدری موسس باشگاه کشاورزان جوان در گفتگو با بازار کار ضمن معرفی خود گفت: اهل روستای مرندیز از توابع استان خراسان رضوی هستم. من دانشجوی رشته گردشگری و بزرگ‌شده یک روستای کویری هستم. من همواره از خود میپرسیدم که اجداد من چرا در نقطه ای روستایی سکنی گزیده اند. وقتی وارد پارک علم و فناوری شدم، متوجه شدم که باید از ظرفیت‌ها و انرژی‌های موجود در روستا استفاده کرد.
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱

محمد حیدری موسس باشگاه کشاورزان جوان در گفتگو با بازار کار ضمن معرفی خود گفت: اهل روستای مرندیز از توابع استان خراسان رضوی هستم. من دانشجوی رشته گردشگری و بزرگ‌شده یک روستای کویری هستم. من همواره از خود میپرسیدم که اجداد من چرا در نقطه ای روستایی سکنی گزیده اند. وقتی وارد پارک علم و فناوری شدم، متوجه شدم که باید از ظرفیت‌ها و انرژی‌های موجود در روستا استفاده کرد. در همین راستا تلاش کردم محصولات مختلف در روستا را فرآوری کنم و از آن‌ها درآمدزایی و اشتغالزایی کنم. همچنین تلاش کردم در حوزه گردشگری و تولید صنایع دستی نیز اقداماتی انجام دهم و خانه پدری خود را تبدیل به بومگردی و موزه صنایع دستی کردم. وی با اشاره به هدف تاسیس باشگاه کشاورزان جوان گفت: این باشگاه یک مجموعه مردم نهاد است که در سطح کشور نخبه‌های روستایی را دور هم جمع می‌کند. اندیشه‌ورزان روستایی در این گردهم‌آیی‌ها مشکلات روستایی را مطرح می‌کنند و با همفکری به چاره اندیشی این مشکلات می‌پردازند. حدود ۵۰۰ نفر از این افراد در سطح کشور خضور دارند که عضو این باشگاه هستند. دفتر باشگاه کشاورزان جوان در تهران قرار دارد و این باشگاه در وزارت کشور ثبت شده است.

هر منزل یک کارگاه و هر شخص یک کارآفرین است

وی با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های موجود در روستاهای اقصی نقاط کشور گفت: در سطح روستا، استعدادها و ظرفیت‌های نهفته و بالقوه ای وجود دارد که کشف و شناسایی نشده اند. باشگاه ما تلاش می‌کند این استعدادها را شناسایی کند. شناسایی این استعدادها قطعا سبب رشد و شکوفایی اقتصادی کشور خواهد شد. شعار ما این است که هر روستا یک کشور ، هر منزل یک کارگاه و هر شخص یک کارآفرین است. وقتی دغدغه اشتغال برطرف شود، مشکل مهاجرت نیز برطرف خواهد شد و همبستگی و اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

حیدری با اشاره به فعالیت این باشگاه در سطح کشور اضافه کرد: باشگاه علاوه بر اینکه در سطح کشور دبیر دارد، هسته‌های اندیشه‌ورز را نیز با استفاده از جوانان نخبه و خلاق تشکیل داده است. یکی از پروژه‌هایی که توسط این باشگاه در دست اجراست هم تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر است.هر بخش در باشگاه کشاورزان یک دبیر مرد و یک دبیر زن دارد. پانصد دبیر در مجموع در باشگاه کشاورزان فعال هستند که هر کدام به نسبت محل فعالیت خود تعدادی زیرمجموعه دارند.

وی در انتها با اشاره به روند عضویت در این باشگاه تصریح کرد: افراد در صورت تمایل می‌توانند نزدیک‌ترین دبیر به روستای محل زندگی خود را پیدا کنند و پس از انجام مشاوره باشگاه را در سطح روستای خود فعال کنند. همچنین اگر دبیری در نزدیکی روستای مذکور وجود نداشت، فرد می‌تواند با دبیر ملی باشگاه ارتباط برقرار کند.

گفتگو: امیر علی بینام

ارسال نظرات