تازه ها
به گزارش بازارکار به نقل ازجوان آنلاین: کانال تلگرامی «تفکر استراتژیک» نوشت: در مورد نحوه مدیریت مالی کسب وکارها نظرات متفاوتی وجود دارد، اما یک اصل کلیدی در این رابطه وجود دارد، بودجه مالی را مثل سرمایه شخصی خودتان مصرف کنید. معمولاً کارآفرینان برای بقای شرکت در روز مبادا بیش از حد به صرفهجویی روی میآورند. در واقع سعی میکنند تا حد امکان دست به جیب نبرند. بهندرت میتوان از آنها مخارج بیرویه یا هزینههای تبلیغاتی گزاف مشاهده کرد. این صرفهجوییها نوعی اعتماد کاذب به درایت مالی در آنها به وجود میآورد و متأسفانه از نکته مهمی غافل میشوند. در واقع اشتباه اصلی مخارج اضافه نیست، بلکه هزینههای اضافه در زمانهای نامناسب است. در ادامه به تعدادی از این اشتباهات از دیدگاه مینارد وب (فعال اقتصادی) اشاره میکنیم:
۱- هزینههای زودهنگام: اگر هنوز محصولی به بازار عرضه نکردهاید و بالطبع درآمدی ندارید، لازم است که به غیر از توسعه محصول، مخارج اضافه برای خود نتراشید.
۲- نداشتن هزینه کافی: با رونق گرفتن کسبوکار، اختصاص بودجه مناسب برای توسعه زیرساختها و نفوذ تبلیغاتی بهمنظور شکست رقبا و در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار بسیار ضروری است.
۳- استخدام زودهنگام تیم فروش: اگر یک محصول تجاری تولید میکنید، تشکیل دپارتمان فروش قبل از تولید یک اشتباه محض است.
۴- بروکراسی اداری: تشکیل معاونت مالی یا منابعانسانی قبل از جاافتادن در کسبوکار خردمندانه نیست. در صورت نیاز حتی میتوانید این وظایف را به شرکتهای ثالث برونسپاری کنید.
۵- تجملات دفتری: بسیاری از کارآفرینان ذاتاً صرفهجو هستند، اما بسیاری از آنان در برابر دکوراسیون و مبلمان اداری نفس ضعیفی دارند. توجیه آنها برای هزینههای سنگین زیباسازی فضای اداری، تشویق و تحریک کارکنان به فعالیت حرفهایتر و تأثیرگذاری بر ذهنیت مشتریان و مراجعهکنندگان است.
۶- پرداخت حقوق و مزایای اضافه: پیشنهاد حقوق بالا در قدمهای ابتدایی استارتاپ بهترین راه برای هدردادن سرمایه است. در یک استارتاپ همه افراد باید ریسک را به عهده بگیرند و پرداخت غرامت براساس سهم و انصاف باشد.
واقعیت تلخ مدیریت این است که اگر دخلوخرجتان متناسب نباشد و نتوانید مخارج را کاهش دهید یا درآمد اضافهای ایجاد کنید، باید سرگردانی در دادگاههای مالی را پیشروی خود تجسم کنید.
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات