السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۷۱۰۹
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعلام کرد:

تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، اصلی‌ترین دغدغه پارک‌های علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، اصلی‌ترین دغدغه پارک‌های علم و فناوری در کشور را تجاری‌سازی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مجموعه‌ها و بازارسازی به ویژه توسعه بازار‌های صادراتی عنوان کرد.
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳

به گزارش بازارکار علی اسدی در گفتگو با ایرنا با اشاره به استقرار حدود ۴۰۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان و تیم‌های دانشجویی در مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، افزود: این مجموعه‌های نوآور تاکنون موفق به اشتغال‌زایی برای هشت هزار نفر شده‌اند.
وی که حدود سه سالی است مسئولیت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را عهده‌دار است در پاسخ به چگونگی حمایت مالی از دانش‌بنیان‌های مستقر در این پارک گفت: اعطای تسهیلات و حمایت‌های مالی به‌واسطه یک صندوق پژوهش و فناوری مستقر در پارک انجام می‌شود و تسهیلات با بهره ۱۰ تا ۱۵ درصدی به آن‌ها اعطا می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود:ضمن اینکه اگر فناوران برای انعقاد قرارداد با مجموعه‌های بیرونی نیاز به تضامین داشته باشند با کمترین کارمزد و از طریق صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه این تضامین در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: همانطور که دانشگاه تهران در بسیاری از حوزه‌ها و رشته‌ها در حال فعالیت است، اولویت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز توجه به فناوری‌های نرم، اجتماعی و بین‌رشته‌ای است و این مجموعه تاکنون مبدع ایده‌هایی همچون رویش و شکوفایی، پسا رشد و توسعه بوده است که وزارت علوم و سایر پارک‌ها نیز این موضوع را مدنظر خود قرار داده‌اند.

تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، اصلی‌ترین دغدغه پارک‌های علم و فناوری

اسدی همچنین در پاسخ به این سوال که نسبت شرکت‌های مستقر و عضو در پارک فناوری دانشگاه تهران چگونه است نیز گفت: حدود ۳۳ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان، عضو و ۷۳ درصد، مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هستند.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم پارک فناوری دانشگاه تهران به عنوان دستاورد، تلاش به منظور ایجاد زیرساخت و تأمین فضای فیزیکی مناسب برای دانش‌بنیان‌ها به‌خصوص برای شرکت‌های رشدی و پسا رشدی است، چرا که شرکت‌های توسعه‌ای می‌توانند زمین خریداری کنند و محصول داشته باشند، اما شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که با وجود داشتن محصولات مناسب، از توان مالی لازم برای تهیه فضا برخوردار نیستند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به دغدغه پارک‌های برای تجاری‌سازی محصولات نوآورانه بومی‌سازی‌شده دانش. بنیان‌ها، افزود: مشکل واقعی دانش‌بنیان‌ها این است که با وجود تولید و بومی‌سازی محصولات دانش‌بنیان در تراز بین‌المللی، اما به دلیل برخی مسائل از جمله تحریم‌های ظالمانه، صادرات آن‌ها با مشکل مواجه است.
وی توسعه دیپلماسی دانش‌بنیان و فناور را یک ضرورت دانست و افزود: بر همین اساس و با توجه به اهمیت این موضوع، حضور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را در مناطق آزاد همچون کیش، ارس و کاسپین توسعه داده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری کشور‌های منطقه و ایجاد پارک‌های علم و فناوری مشترک بتوان این مساله بسیار مهم و تاثیرگذار در ادامه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را مرتفع کرد.

ارسال نظرات