السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۹۹۸۵
سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در دیدار با استادان علوم ارتباطات تاکید کرد:

نقش حیاتی علم ارتباطات در تقویت کار گروهی/ اهمیت تقویت مهارت‌های شنیدن در فرآیند ارتباط

دکتر شجاع احمدوند، سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت روز روابط عمومی، با حضور در جمع استادان و اعضای هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات، ضمن تبریک این روز، با اهدای گل از تلاش‌های علمی و آموزشی آن‌ها قدردانی کردند.
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۲۵

به گزارش عطنا، دکتر شجاع احمدوند، سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت روز روابط عمومی، با حضور در جمع استادان و اعضای هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات، ضمن تبریک این روز، با اهدای گل از تلاش‌های علمی و آموزشی آن‌ها قدردانی کردند.

ضرورت ارتقای ظرفیت فرهنگی و توجه به تکثر فرهنگی
وی در این دیدار به نقش حیاتی ارتباطات در تقویت کار گروهی و توسعه مهارت‌های جمعی در جامعه تاکید کرد و گفت: در جامعه امروز ما که همکاری‌های گروهی در مقایسه با سایر جوامع ضعیف‌تر است، گسترش ارتباطات و انقلاب در حوزه فناوری، می‌تواند به پر کردن این خلا کمک و مهارت‌های گروهی را تقویت کند.

احمدوند از تلاش‌های اعضای دانشکده علوم ارتباطات، به ویژه مرحوم دکتر کاظم معتمدنژاد، بنیانگذار این حوزه در ایران قدردانی کرد و افزود: این دانشکده از سرمایه‌های انسانی و علمی بزرگی برخوردار است و در طول زمان، با توجه به شرایط اجتماعی و حمایت‌های دانشگاه، توانسته جایگاه خود را حفظ کند. امیدوارم با تلاش و همت استادان و همکاران، دانشکده ارتباطات در سطح ملی و بین‌المللی همچنان پیشرو و معتبر باقی بماند.

وی همچنین به چالش‌های موجود در فضای فرهنگی متکثر اشاره و تاکید کرد: ارتقای ظرفیت فرهنگی و توجه به تکثر فرهنگی در فضای ارتباطی ضروری است تا از سوءتفاهم‌ها و دلخوری‌های احتمالی جلوگیری شود.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه بر اهمیت تقویت مهارت‌های شنیدن در فرآیند ارتباط تأکید کرد و گفت: در جامعه ایران، مهارت گفت‌وگو و سخنوری بیشتر تمرین شده، در حالی که مهارت شنیدن کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در عرصه‌های آکادمیک و علمی، شنیدن، بسیار مهمتر از حرف زدن است؛ اگر ما نتوانیم شنونده خوبی باشیم، نمی‌توانیم سخنور خوبی باشیم. تمرین و توسعه مهارت‌های شنیداری در کار‌های علمی ضروری به نظر می‌رسد، چراکه درک صحیح و تحلیل درست از وضعیت‌ها نیازمند شنیدن فعال و دقیق است.

وی در پایان از استادان خواست که در توسعه و ارتقای حوزه ارتباطات، همکاری و همت بیشتری داشته باشند تا محیطی امن و پویا برای فعالیت‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی شکل گیرد.

اهمیت مسئولیت‌پذیری در مواجهه با تحولات سریع جامعه و جهان
هادی خانیکی، عضو هیئت علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این دیدار بر اهمیت و ضرورت ارتباطات و روابط عمومی در ایران تأکید کرد و گفت: معتقدم فرصت‌های پیش روی این حوزه ممکن است کوتاه‌مدت و نیازمند بازخوانی مسئولیت‌ها و نگاه به آینده باشند.

وی با تاکید بر اهمیت مسئولیت‌پذیری در مواجهه با تحولات سریع جامعه و جهان، هشدار داد که اگر دست‌اندرکاران ارتباطات و دانش‌آموختگان حس نکنند که فرصت کمی در مقابلشان است، این فرصت‌ها به تهدید تبدیل می‌شود.
خانیکی نقش نهاد دانشگاه در تربیت و تولید نیروی انسانی در حوزه ارتباطات را بسیار با اهمیت خواند و بر ضرورت مشارکت فعال و تقویت مرجعیت دانشکده علوم ارتباطات و گروه مدیریت رسانه و دیگر گروه‌های مرتبط در جامعه تأکید کرد.

وی اظهار کرد: نقش گفتگو و هم‌افزایی میان نهاد‌های مختلف بسیار مهم است و باید در این مسیر از ظرفیت‌های داخلی دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها، همکاران و دانشجویان بهره‌برداری کرد.

این استاد دانشگاه بر اهمیت تداوم فعالیت‌های رشته‌های علوم ارتباطات و جلوگیری از تفرقه و پراکندگی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: باید مرجعیت دانشگاهی در حوزه ارتباطات تقویت شود تا بتوان در سطح ملی و بین‌المللی جایگاه مناسبی کسب کرد.

در سال ۲۰۲۵، هر روز، روز ارتباطات است
سید محمد مهدی‌زاده، سرپرست دانشکده علوم ارتباطات، نیز ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات گفت: در سال ۲۰۲۵، هر روز، روز ارتباطات است؛ چرا که رسانه‌ها فضایی پدید آورده‌اند که همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما، از سیاست و اقتصاد گرفته تا دین، سرگرمی و سبک زندگی، در بستر رسانه‌ها جاری است.

وی به ظرفیت‌های حوزه ارتباطات و رسانه اشاره کرد و افزود: این گستردگی نشان‌دهنده توان عظیمی است که در این حوزه نهفته است. امروز، در زمینه‌های نظری، مفهومی و عرصه فناوری‌های ارتباطی، پیشرفت‌های قابل‌توجهی حاصل شده است. امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های علمی و ارتباطی دانشکده در پاسخ به نیاز‌های جامعه، به بهترین شکل استفاده کنیم.

در ادامه اعضای هیئت‌علمی رشته‌های ارتباطات، روزنامه‌نگاری، روابط‌عمومی و مدیریت رسانه نیز به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود برای ارتقای جایگاه علمی و مرجعیت دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی پرداختند.

 

ارسال نظرات