تازه ها
به گزارش بازارکار نمایشگاه رویداد همافزایی مدیران ایران برگزار شد و بهعنوان یک رویداد در تاریخ نمایشگاهی کشور به ثبت رسید. نمایشگاهی با ۸۰۰ غرفه که میتوان با دو ویژگی آن را متفاوت با تمامی نمایشگاههای قبلی دانست: نخست اینکه اساس این نمایشگاه طوری در نظر گرفتهشده بود که میزبان آن، مؤسسات و شرکتهای غیردولتی و نهادهای مردمی جهادی و بازدیدکنندگان آن، بخش دولتی در کلیه سطوح بودند. به عبارتی نمایشگاه طوری در نظر گرفتهشده بود که بخش دولتی برای توسعه کشور با ظرفیتهای عظیم مردمی و تواناهایی نوین آنان آشنا شود. دومین ویژگی این نمایشگاه حضور شرکتهای عظیم دانشبنیان از هر تخصصی که برای توسعه کشور حرف و ایدههایی داشتند؛ بود. میتوان گفت هدف از برگزاری این نمایشگاه، ایجاد ارتباط نزدیکتر بیندولتیها با غیردولتیهایی که برای مشکلات روز کشور ازجمله ایجاد اشتغال و توسعه، دارای ایده و طرحهای نوین هستند؛ بود تا بتوان باهم افزایی در مدیریت کشور به نتایج مطلوب رسید. بر اساس برنامهریزی صورت گرفته، شناسایی شرکتها دانشبنیان و مؤسسات کارآمد برای حل چالشها، استفاده از ظرفیت جوانان متخصص برای رفع نیازها، تحول در مدیریت کشور و حرکت به سمت بهرهگیری از نخبگان و جوانان، سرعت بخشیدن به روند حل چالشها، افزایش بهرهوری در مشارکت با شرکتها و مؤسسات کارآمد، تعیین محتوا، خدمات و محصولات مورد نیاز، موارد در انتظار مدیران از این نمایشگاه بوده و همچنین فرصت عرضه محصولات و خدمات به مدیران، استفاده از مشاوره افراد متخصص در حوزه مدیریت و کسبوکار، فرصت خلق بازار و ارتقاء ارزش محصولات و خدمات، فرصت جذب سرمایهگذاران متعدد، شناختن مسائل و چالشهای مدیریتی کشور، توجه رسانهها، مدیران و سرمایهگذاران نیز موارد مورد انتظار شرکتها، مؤسسات و مجموعههای مردمی حاضر در این نمایشگاه بوده است. برای رسیدن به نتایج ذکرشده بخشهای مختلفی ازجمله فنآوری اطلاعات، فرهنگی، بینالمللی، کارآفرینی و اشتغال، رسانه و روابط عمومی، بهداشت، سلامت و محیط زیست و فن اطلاعات در این نمایشگاه لحاظ گردیده بود. یکی از نکات مهمی که در این نمایشگاه کاملا به چشم میخورد، توجه و ارائه برنامه برای کلیه سطوح جامعه از کودکی تا سالمندانی و همچنین مطالعات فردی، خانوادگی، محلهای، شهر، استانی و تا سطح کلان کشوری بوده است. با توجه به ویژگیهای ذکرشده، میتوان این نمایشگاه را مرتبط و بسیار نزدیک با نامگذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین» دانست. عنوانی که نشان از توجه و نگاه مقام معظم رهبری در معرفی یکی از اصلیترین نیازهای کشور یعنی ایجاد اشتغال از طریق تولید و توسعه دانش داخلی، پی برد. این موضوع با قدم زدن در نمایشگاه بهوضوح نمایان مینمود. هرکدام از غرفهها که جز بهترینها از نوع خود در کشور بودند؛ چه مدل، یا برنامهای برای رفع مشکلات و چالشهای موجود و پیش رو در کشور داشتند. مدلهایی که بر اساس گزارش ارائهشده در آن غرفه نشان از مطالعه دقیق دران حوزه بود. در یک جمعبندی کلی میتوان گفت با توجه به اینکه کشور در مرحلهای است که نیاز به توجه بیشتر به ظرفیتها و پتانسیلهای موجود خود داشته که از طریق آن بتواند مسیر توسعه را با شتاب بیشتری طی نماید؛ برگزاری چنین رویدادهایی با اهداف مدنظر، میتواند بسیار مؤثر باشد. همچنین میتوان با استانی نمودن این نمایشگاهها، امکان شناخت بیشتر را برای افراد فراهم آورد.
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات