ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۲۳۰۲
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: مجموعه کمیته امداد پیشرو در توسعه و به کارگیری فناوری‌های نوین در ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان است.
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

به گزارش بازارکار از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمحمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مراسم افتتاحیه نخستین رویداد توسعه فناوری‌های نوین احسان و نیکوکاری افزود: امروز فضای مجازی به جامعه‌ای که بخش‌های مختلفی از جمله آموزش و کسب و کار و... در آن وجود دارد، تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: فضای مجازی فرصت‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد که اگر به درستی روی آنها تمرکز کنیم، می‌توانیم آینده بهتری را رقم بزنیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در ادامه به تاثیر گسترش فضای مجازی در عدالت اشاره کرد و گفت: فضای مجازی فرصت توسعه عدالت در بسیاری از حوزه‌ها را در جامعه فراهم کرده است. در حوزه آموزش امروز با بحث آموزش در فضای مجازی این ظرفیت را داریم که کیفیت آموزشی را در دورترین نقاط ببریم.
آقامیری گفت: با توسعه ابزارها می‌توان بحث عدالت آموزشی و دسترسی به کلاس‌های برخط و توسعه پژوهش را در هر سطحی از کشور افزایش دهیم.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در آینده نزدیک سواد دیجیتال و آشنایی با فضای مجازی یکی از شاخص‌های اصلی سطح سواد و بهره‌مندی می‌شود، بنابراین یکی از کارهایی که پیگیر آن هستیم به ویژه در کمیته امداد، مجهز کردن افراد به این توانمندی‌هاست.
وی با اشاره به اینکه جریان غالب هنوز در این مسیر شکل نگرفته است، خاطرنشان کرد: مجموعه کمیته پیشرو در توسعه و به کارگیری فناوری‌های نوین در ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان است.

آقامیری با اشاره به تاثیر توسعه فضای مجازی بر ایجاد مشاغل جدید که نیاز به حضور فیزیکی ندارند، ادامه‌داد: تقریبا ۱۰ سال می شود که مدل جدیدی از اشتغال که «آزادکاری» نامیده می‌شود مطرح شده که البته در کشور ما هنوز رشد متناسب با دنیا را نداشته است، اما ظرفیت آن وجود دارد و بهترین بستر هم استفاده از ظرفیت کمیته امداد است.

وی گفت:‌ در این مدل اشتغال، شرکت های کوچک و متوسط که برای استخدام افراد توجیه اقتصادی و کارکردی نداشتند، با بهره مندی از فناوری نسبت به اشتغال افراد به صورت پروژه‌ای و با توجه به میزان مهارت افراد اقدام کردند که با توجه به این که محل کار و آموزش آن‌ها به صورت برخط امکان پذیر است، فرصت‌های درآمدی دوطرفه بسیار جذابی را ایجاد می‌کند.

آقامیری اعلام کرد: براساس اطلاعات برآوردی متوسط درآمد این مدل کسب و کار برای هر فرد سالیانه چند صد میلیون تخمین زده شده و در حال حاضر در دنیا بسیاری از افراد در کشورهای شرق آسیا همچون هند و حتی اروپا و آمریکا، در این حوزه فعال هستند، اما در ایران هنوز به دلیل سطح خطرپذیری شرکت ها، این نوع اشتغال ها، رشد متناسب با سطح جهانی نداشته است. بنابراین کمیته امداد می تواند با توجه به مسوولیت های اجتماعی اش در این حوزه ورود کرده و راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حال کار بر روی این مدل کسب و کار به دلیل میزان جذابیت آن برای کشور هستند، ابراز امیدواری کرد بتوانیم با همگرایی در این حوزه با گسترش عدالت در کشور، امکان خوداشتغالی و کاهش افراد تحت پوشش را در کشور به ارمغان‌ آوریم

ارسال نظرات