تازه ها
به گزارش بازارکار از ایلنا، جمعی از نیروهای سازمان فنی و حرفهای در کارزاری مطالباتِ خود از وزیر کار را مطرح کردند.
در این کارزار آمده است:
«اینجانبان متخصصین، کارشناسان و کارکنان با تجربه و متعهد این مجموعه، سالیان مدیدی است که جهت رشد و شکوفایی کشور در تلاش هستیم تا مشکلات و آسیبهای این حوزه کاهش پیدا کند. غفلت و کمتوجهی در این حوزه، نداشتن جایگاه حاکمیتی، فقدان فرهنگ مهارت در جامعه، ناتوانی در مدیریت مهارت با تصمیمگیری در خلاء و تحمیل نظام ارباب رعیتی بر سازمان آموزش فنی و حرفهای، فقدان برنامهریزی و چشمانداز استراتژیک و در نهایت کمبود توام دانش مدیریتی و اعتبارات را میتوان از مهمترین مشکلات حوزه مهارتآموزی به شمار آورد.
اما آنچه در سالهای اخیر بدنه کارشناسی و متخصص این سازمان را آزرده خاطر نموده است، استفاده از تیم مدیریتی خارج سازمانی ناآشنا با ماهیت سازمان و مدیریتهای منفعل داخل سازمانی است که در عمل فاقد کارآیی لازم بوده و نتوانسته با بدنه ارتباط مؤثر برقرار نماید. به همین دلیل میبایست برای تغییر و ترمیم در نظام مهارتآموزی کشور، رویکرد استفاده از زنجیره صاحبنظران، نخبگان درون سازمانی که به دنبال تکرار تجارب شکستهای قبلی نبوده و بتوانند تعامل سازنده ایجاد نمایند، صورت پذیرد. همچنین برای اصلاح امور لازم است از انتصاب و ابقاء مدیران در دوره جدید، که با تغییر مواضع سیاسی در همه دولتها مسئولیت داشته و با توجیه غیرسیاسی بودن، در همه ادوار از چسبندگی وافر به صندلی مدیریت بهرهبردهاند، اجتناب گردد.
لذا با توجه به چالشهای فعلی سازمان، مهمترین مطالبات همکاران به شرح زیر میباشد:
۱- انتخاب ریاست سازمان از بین نخبگان با رویکرد آموزشی و آشنا به دغدغههای کارکنان و هم راستا با آرمانهای دولت چهاردهم.
۲- انتخاب کلیه معاونین و مدیران از بین متخصصین درون سازمانی و همسرنوشت، در جهت رفع مشکلات با تکیه بر توانمندی همکاران.
۳- پیگیری مجدانه بندهای مالی و آموزشی اساسنامه ابلاغی با استفاده از ظرفیت متخصصین در بخشهای مالی، اداری و آموزشی.
۴- رسیدگی به وضعیت معیشتی اسفناک و رفع تبعیض در پرداخت مزایا و رفاهیات با ستاد وزارتخانه و سایر کارکنان دولت.
۵- ارائه مجوز تشکیل صنف کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفهای در جهت پیگیری مطالبات قانونی.
۶- اصلاح و رفع کاستیهای اساسنامه مصوب سازمان آموزش فنی و حرفهای از طریق دولت و مجلس.
۷- پیگیری برقراری مجدد فوقالعاده خاص که تا سال ۱۳۸۷ در احکام کارگزینی لحاظ گردیده بود.
۸- بررسی دلایل ترک فعل و عدم پیگیری مدیران در اجرای بخشنامه رفاهی ابلاغی دولت سیزدهم که از مهرماه ۱۴۰۲ مغفول مانده است.
۹- بررسی دلایل عدم پرداخت پاداش پایان سال (یکماه حقوق و مزایا) در طی سالهای اخیر علیرغم وجود قوانین.
۱۰- تغییر ساختار و جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور به معاونت مهارتی رئیس جمهور با عنایت به دغدغه فرهنگ مهارتآموزی و اشتغال در کشور.
شاخصهای مورد تأکید همکاران در تعیین رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور به شرح زیر میباشد:
۱- برخورداری از سلامت و صلابت نفس و پاکدستی و شجاعت در تصمیمگیری.
۲- تسلط علمی و عملی بر موضوعات مختلف مهارتی و دارا بودن تجربه کار آموزشی، اجرایی و مدیریتی در حوزه مأموریتهای سازمان (داشتن مدرک تحصیلی مرتبط در حوزه فنی و مهندسی و یا مدیریت آموزشی).
۳- درک صحیح و استراتژیک از نیازهای آموزش مهارت و بازار کار کشور و شیوه ایجاد تعامل با شرکای اجتماعی.
۴- شناخت تغییرات مشاغل، فناوریها، مهارتها و شیوههای نوین آموزش مهارت در سطح ملی و بینالمللی.
۵- مقبولیت و خوشنامی در میان پرسنل سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور.»
انتهای پیام/
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات