ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۰۳۹۷
مراسم سالروز بزرگداشت مفسر قرآن کریم علامه سید محمد حسین طباطبایی همزمان به مناسبت سی‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار صبح امروز در تالار وحدت بر گزار شد.
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

به گزارش بازارکاراز مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمع دیگری از مسئولان حضور دارند.

در ابتدا، این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز و سپس با پخش سرود ملی ایران همراه شد‌.

محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی گفت: نمی‌شود از کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه فرهنگی اجتماعی گفت و از همکاران زحمتکش و خدوم یاد نکرد‌. 

وی افزود: بر خود واجب می‌دانم از تلاش یکایک کتابداران عزیزی که در گسترش فرهنگ کتابخانه و کتابداری خدمت می‌کنند و در عرصه جهاد فرهنگی فعال هستند سپاسگزاری کنم.

در ادامه این مراسم مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بیست و چهار آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است که آن را به همه عزیزان این حوزه تبریک می‌گویم. اقدامات این حوزه به بیش از ۲۰۰ محفل در کشور رسیده است و طرح کتابت قرآن کریم یک نمونه از آن است که در هفته کتاب در حال اجرا است‌.

وی افزود: در این محفل نمی‌توان از کودکان غزه یاد نکرد و حتما جنایت این روزها و مقاوت خواهران و برادرانمان ما پیروزی نصیب آن‌ها خواهد شد.

رمضانی ادامه داد: به دلیل درک ظرفیت شبکه‌های استانی و کتابداری تشکر می‌کنم. همچنین نهضت تکمیل پروژه های نیمه تمام در حال جریان است، بهره برداری از کتابخانه‌های شهرستان‌ها، توسعه کتابخانه‌های سیار، کتابخانه در مناطق صعب العبور و دیگر موارد در حال بررسی هستند تا ان‌شاءالله به زودی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم شد‌. کتابخانه‌ها مرکز محترم اثر گذاری در جامعه هستند که از ظرفیت آن بیش از اندازه استفاده می‌شود‌.
رئیس مجلس: 
نهاد کتابخانه‌ها باید جور بار فرهنگی را در سبد خانواده‌ها بر دوش بکشد
در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی باحضور در این محفل گفت: این روز عزیز و بزرگ را به یکایک شما عزیزان و همه ملت عزیز و فهیم ایران تبریک می‌گویم. موضوع کتاب و کتابخوانی موضوع بسیار مهم ریشه دار و بسیار اساسی است‌. از همین‌جا به همه کتابداران عزیز در سراسر کشور، کسانی که در توضیح کتاب زحمت می‌‌کشند خداقوت می‌گویم و تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس ادامه داد: کمتر جمع‌هایی داریم که ما مردها فرصت‌ها را به خانم‌ها داده باشیم. در این جمع دیدم جمع خانم‌ها از آقایان بیشتر است. طبیعتاً حضور خانم‌هاست که چنین خلاقیت‌هایی را هم به دنبال دارد. ان‌شاءالله که ما مسئولان قدر بانوان کشور و ظرفیت‌هایی که مغفول مانده را به درستی در زمینه‌های مختلف بشناسیم و فرصت ها را برای آنان فراهم کنیم. به ویژه در حوزه های تربیتی، آموزشی و فرهنگی که بانوان می‌توانند بیشترین نقش را ایفا کنند. بدون شک نقش بانوان بی نظیر بوده و هست.

قالیباف افزود: خانواده‌هایی که امروز برای تامین نیازهای معیشتی و مسکن خود با چالش مواجه هستند حق دارند که از سبد فرهنگی فاصله بگیرند، شاید فراموش نکنند اما کم‌کم با درگیر شدن به دغدغه‌های معیشتی سبد فرهنگی را از یاد می‌برند و عوارض آن برای کشور و خانواده خواهد بود. نهاد کتابخانه‌ها یک نهاد عمومی است، این نهاد باید جور بار فرهنگی را در سبد خانواده‌ها بر دوش بکشد. نهاد بخش خصوصی یا تخصصی نیست باید عرصه فرهنگی خانوار از این طریق پر شود. خیلی از کارها نیاز به پول ندارد بلکه نیازمند همکاری و هماهنگی بین دستگاهی دارد. بنده با توجه به مسئولیتی که در شهرداری داشتم خطاب به همه شهرداری‌ها و شهرداران اعلام می‌کنم که نقش مهمی را در حوزه فرهنگی به ویژه فرهنگ کتابخوانی برعهده دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به یاد دارم تقابلی بین نهاد کتابخانه‌ها با شهرداری‌ها بر سر عوارضی که در قانون مصوب شده بود وجود داشت و معتقد هستم به جای پرداختن به این مسائل باید از ظرفیت‌ها استفاده شود. با همدلی و همکاری می‌توان از بستر شهرداری برای حوزه کتابخوانی استفاده کرد. امروز بیش از ۶۰۰ کتابخانه در کشور با عنوان‌های مختلف مانند کتاب مترو، کتاب تاکسی و کتاب اتوبوس شکل گرفته است. در سراهای محله کتابخانه تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: عده‌ای می‌گفتند چرا سرای محله؟ اما مدرسه و مسجد پیشروتر از نهاد کتابخانه ها است و ما باید رویکرد محله‌محور داشته باشیم. در  هر محله، مسجد، مدرسه و منزل می‌توانند هم‌پوشانی داشته و از ابعاد مختلف محله را پیشرو کنند. همچنین من معتقدم اعتماد مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است. اولویت اول برای حل مشکلات اقتصادی توجه و فرهنگ سازی به این نگاه است‌ لذا از این جهت این روز، روز مهمی است.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: در بسیاری از جاها نیازمند پول برای ساخت کتابخانه نیستیم بلکه یک ساختمان ممکن است سال‌ها بلاتکلیف باشد. خیلی از موارد نیاز به قانون‌گذاری ندارند. از سوی دیگر قانونی که نوشته می‌شود باید اجرا شود. ما در قانون بودجه سال گذشته یک درصد از درآمد شرکت‌ها را به این حوزه اختصاص دادیم و اجرای قانون نیز بسیار مهم است که آن هم نیازمند همدلی و همکاری است.

وی افزود: اگر ما می‌خواهیم جامعه آگاه و خلاق داشته باشیم باید در حوزه حکمرانی و مدیریتی به این همدلی و همفکری توجه کنیم. بنده به عنوان یک شهروند و یک خدمت‌گزار در مجلس شورای اسلامی تلاش کردم در مسیر تصویب برنامه هفتم این نکات را لحاظ کنم. قطعا دولت و مجلس شورای اسلامی به موضوعات فرهنگی توجه دارد. اما گاهی ما از داشته‌هایمان به خوبی استفاده نمی‌کنیم قطعا اولویت اول ما در حوزه فرهنگی کتابخوانی است اما بلافاصله پس از آن محتوا نیز حائز اهمیت است. قطعا مسائل اخلاقی خط قرمز ما هستند. محتوا نیز مهم است گاهی از ظرفیت‌ها و چهره‌های برجسته در این عرصه به دلایل مختلف به درستی استفاده نمی‌شود.

قالیباف گفت: پس از اتمام تصویب برنامه هفتم گزارشی خدمت ملت ایران ارائه می‌کنم قطعا افق پنج ساله پیش‌رو قابل دسترسی و روشن خواهد بود و مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه دست به دست هم برای حل مشکلات گام بر می‌دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت برنامه هفتم، برنامه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر است

محمدباقر قالیباف درباره حوزه مطالعاتی خود افزود: بیشترین مطالعات من در حوزه تخصصی و کاری است.

رئیس مجلس تصریح کرد: آخرین کتابی که مطالعه کردم، تاریخ زندگی رئیس جمهور چین است و آخرین کتاب نگارش شده توسط من در حوزه ژئوپولیتیک و نگاه نظریه پیچیدگی است که اخیراً توسط دانشگاه تهران به عنوان کتاب درسی چاپ شده است.

وی عقلانیت و فرهنگ عمومی را نیاز اصلی برای هر تحول در کشور حتی تحول اقتصادی دانست و افزود: موثرترین عامل آن کتاب و کتاب‌خوانی است که دانش عمومی، انسجام  و رشد جامعه ما را افزایش می‌دهد.

قالیباف برنامه هفتم را برنامه غنی در حوزه فرهنگ و هنر برشمرد و افزود: ماده ۷۵ و ۷۶ برنامه‌ هفتم و الحاقات آن به صورت جدی در حوزه سبک زندگی، توجه به تولیدات هنری، نمایشی و کتاب و  مباحث ساختاری و اعتبارات است که به آن‌ها در حد مقدورات موجود توجه شده است.
در ادامه این مراسم از کتابخوان‌های برتر تجلیل شد.
تقدیر ویژه از قضات حامی کتاب و کتابخوانی:
وهاب علی‌نژاد دادرس دادگاه تبریز از آذربایجان شرقی،

تقدیر از کتابخانه های سیار کشور:
ملیحه تاج الدینی از استان کرمان

بخش کتابخانه برتر سیار:
ابهرام عظیمی از استان کرمانشاه

بخش‌ ویژه کتابداران برتر:
لیلا خادمان استان فارس، افتخار مومنی میترا سبزی  معصومه ولی نژاد، لیلا کیان‌پور

بخش کتابداران برتر گروه‌های ویژه خاص:
الهام خنجر (حوزه ناشنوایان)، فاطمه کاووسی(حوزه نابینایان)

بخش کتابخانه‌های برتر حوزه کودک و نوجوان:
کمند جعفری، مریم انصاری راد، علیرضا سعیدی کشاورز، محمد عرفان فرزین، ثمره پیره

بخش کتابداران کتابخانه های دو نیرو:
محدثه رنجبر شیرازی، آرزو اسماعیلی، مجید قاجاگیر، ندا شاه محمدی، فاطمه مهری، فرشته دولتی، زهرا قاسم‌زاده، سمیه سلطان‌زاده بالی، نصراله امیری خواه

کتابداران برتر در بخش فهرست‌نویسی:
معصومه صابری

برگزیده در بخش کودک:
مهشید متحدی، مریم برومند‌پور

کتابخانه برتر هدهد سفید:
یوسف سلیمانی منش، لیلا صیادی

برگزیده در بخش کتابداران رابط فرهنگی:
الهه جهانی کردانی، اسحاق رمضانی نژاد

تقدیر از دبیر بدتر محفل ادبی:
رسول فخر قاسمی

برگزیده در بخش کتابخوان خردسال:
اطمینان مصاحبیان، محیا سادات آل نبی، آوا فرهنگ

پیام رییس جمهور به آیین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار
باید فضیلت کتابخوانی به یک پویش فراگیر و ضرورت ملی تبدیل شود/ دولت مردمی برای پویایی حوزه فرهنگ و نشر، نگاه تحولی به حوزه عمومیِ فرهنگ داشته است
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی برای پویایی حوزه فرهنگ و نشر، از ابتدای کار، نگاه تحولی به حوزه عمومیِ فرهنگ داشته است، ‌تصریح کرد:‌ ما عمیقاً بر این باوریم که فرهنگ عمومی در زمینه ارزش‌ها، عقاید و هنجارها، باید اساس برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌‎های فرهنگی باشد و همه آموزش‌ها و پژوهش‌ها در این مسیر قرار بگیرد.
دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیامی به مناسبت روز «کتاب، کتاب‏خوانی و کتابدار» که در این آیین از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد، با تاکید بر ضرروت تبدیل فضیلت کتابخوانی به یک پویش فراگیر و ملی، ‌رشد بیش از ۱۰ برابری تعداد کتابخانه‌های عمومی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در کنار تجهیز فضای کتابخانه‏‌ها را زمینه‌ساز ارائه خدمات متنوع کتاب‌محور به گروه‌های مختلف اجتماعی در کشور دانست و از مسئولان امر خواست در ادامه این مسیر، برای بهبود خدمات با نگاه به تنوع فرهنگی کشور و نیازهای مردم همچنان به تلاش‏های خود ادامه دهند.
متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است :
بسم‌‏الله الرحمن الرحیم
»ن والقلم و مایسطرون«
هفته و روز «کتاب، کتاب‏خوانی و کتابدار» را به همه کسانی که دل در گرو کتاب و کتاب‌خوانی داشته و سهمی در اعتلای فرهنگ مکتوب ایران اسلامی دارند، صمیمانه تبریک می‏‌گویم.
بی‏‌تردید کتاب از زیباترین و مهم‏ترین جلوه‌‏های فرهنگ بشری است. شکوه این ارزش را باید در تابش آیات نورانی «اَلَّذی عَلَّمَ بِالقَلَم» و «ن والقلم و مایسطرون» جستجو کنیم که به قلم و کتاب و آنچه که از اندیشه می‌‏تراود، اهمیت حیاتی قائل است. خداوند متعال به قلم و حرمتش سوگند یاد کرده و معجزه جاوید آخرین سفیر سعادت بشری را کتاب قرار داده است.
تأکیدات پیوسته مقام معظّم رهبری(مدظله‌العالی) برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و تشبیه «فرهنگ» به «فضایی که در آن تنفس می‌کنیم»، نقشه راه مهمی را ترسیم کرده است که امیدوارم با همیاری همه دست‏اندکاران، روزبه‏روز به تحقق آن نزدیک‌تر شویم تا فضیلت کتابخوانی به یک پویش فراگیر و ضرورت ملی تبدیل شود.
حوزه نشر به‏‌عنوان یکی از مهم‏ترین حوزه‏‌های فرهنگی که با آگاهی و دانش جامعه ارتباط مستقیم دارد، نیازمند فضای آرام است؛ عرصه‏‌ای که هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد به همان میزان شاهد شکوفایی و رشد فرهنگی جامعه خواهیم بود. دولت مردمی برای پویایی حوزه فرهنگ و نشر، از ابتدای کار، نگاه تحولی به حوزه عمومیِ فرهنگ داشته است. ما عمیقاً بر این باوریم که فرهنگ عمومی در زمینه ارزش‌ها، عقاید و هنجارها، باید اساس برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌‎های فرهنگی باشد و همه آموزش‌ها و پژوهش‌ها در این مسیر قرار بگیرد. در این صورت است که شخصیت جوانان و نوجوانان عزیز ما، به‌‏عنوان سرمایه‌های بالقوّه فرهنگی، ادبی، هنری و علمی، شکل گرفته و به فعلیّت می‌رسد.
امروز در میان تمامی ظرفیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، کتابخانه‌های عمومی جایگاه ممتازی دارند. رشد بیش از ۱۰ برابری تعداد کتابخانه‌های عمومی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در کنار تجهیز فضای کتابخانه‌‏ها، منجر به ارائه خدمات متنوع کتاب‌محور به گروه‌های مختلف اجتماعی در کشور شده است. لازم است مسئولان امر در ادامه این مسیر، برای بهبود خدمات با نگاه به تنوع فرهنگی کشور و نیازهای مردم همچنان به تلاش‌‏های خود ادامه دهند. دولت نیز دسترسی عادلانه آحاد مردم به خدمات کتابخانه‌های عمومی را حق آنها می‌داند و برای احقاق آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
خوشبختانه اکنون انگیزه و شور خدمت‌رسانیِ فرهنگی در میان مسئولان و دستگاه‌های حوزه فرهنگ و کتابخانه‌‎های عمومی بیش از گذشته وجود دارد و کوشش‏های صادقانه آنان شایسته قدردانی است. از سایر ارکان فرهنگی کشور و دست‏اندرکاران و علاقه‌‏‏مندان این حوزه نیز می‏خواهم که با حضور همدلانه خود، بر این پویایی بیفزایند.
این‏جانب با قدردانی از برگزارکنندگان و شرکت‏‌کنندگان در این مراسم فرهنگی ارزشمند، توفیقات روزافزون همه دست‏‌اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.
وزیر فرهنگ در آیین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار:
رشد ۵۸ درصدی فروش کتاب/ امروز شاهد دوران استعلای فرهنگ و هنر هستیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: هفته کتاب، کتابخوانی و کتابداری را به همه بزرگوارانی که در حوزه نشر، فروش، تولید کتاب  و فعالان در چرخه تولید و نشر و امانات کتاب هستند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. ان‌شاءالله با همت همه این مجموعه‌ها شاهد ارتقای کیفی و کمی در فعالیت‌های حوزه کتاب باشیم.
محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: ما امروز در جلسه هیات دولت محضر رئیس جمهور بودیم و ایشان در صحبت‌هایشان  به مجموعه‌اقدامات دولت اشاره کردند و این هفته را به همه شما بزرگواران تبریک گفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این جلسه از حضور نمایندگان و بزرگواران تشکر می‌کنم که همیشه مشوق همکاران ما در حوزه کتاب بودند. در همه بخش‌ها بالاخره یک اتفاق مهمی در حوزه فرهنگ رخ داده و آن هم با همراهی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بوده است که برای اجرای قانون و افزایش رونق فرهنگ هنر و رسانه کمک می‌کنند بایستی از همه عزیزان تشکر کنم.  ما خوشحالیم که پر رونق‌ترین بخش فرهنگی را تجربه می‌کنیم. ما در هر سه شنبه‌ای که می‌گذرد رکورد جدیدی را در سینما مشاهده می‌کنیم.
وی ادامه داد: میزان فروش کتاب در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن ۲۴۷ درصد رشد کرده و در این ۸ ماه نسبت به سال‌های گذشته ۵۸ درصد بیشتر شده است که این اتفاق اتفاق مهمی است. ما گام‌های مهمی را برای وضعیت کتاب و اهالی فرهنگ برداشته ایم و آخرینش برای کتاب فروشان عزیز بود که ۴۰ درصد رشد عضویت داشته است. برای مثال در حوزه خبرنگاران ۴۲۰۰ خبرنگار داشته‌ایم که این رقم به ۱۲ هزار رسیده است؛ همچنین در حوزه کتاب که خادمان فرهنگ و هنر هستند همه کتاب فروشان سراسر کشور به عضویت صندوق هنر در آمدند که این اتفاق مبارکی است.
وزیر فرهنگ ادامه داد: بحمدالله حوزه فرهنگ و هنر به واسطه عناصر وجودی انسانی  و خلاق مبتکر در شرایط استعلایی متفاوتی قرار گرفته است.
وی افزود: در روزهای اخیر همه دل‌ها درگیر داستان پر غصه غزه هست که هنرمندان هم پای کار هستند؛ توقعمان از قالب فرهنگ هنر و رسانه بیشتر است که در ایران اسلامی باید اهالی فرهنگ بیشتر در حمایت مردم غزه بدرخشند.  کدام انسانی است که این صحنه.ها را ببیند و دلش غصه دار نشود. این صحنه‌ها، صحنه‌ عجیبی است که یک رژیم کودک کش در مقابل تمام جهانیان با وقاحت تمام در حال ذبح کودکان مظلوم است. وزیر این رژیم صهیونیستی در تلویزیون حاضر می‌شود و می‌گوید باید همه جا را بمب باران کنیم. این رژیم صهیونیستی امروز جلوی چشم همه رسانه‌ها و جلوی چشم هزاران دوربین اینطور مردم مظلوم و بی پناه را مورد گفتار جمعی قرار می‌دهد‌.
وی در عین حال تصریح کرد: البته روز ۱۵ مهر برای همیشه در تاریخ ثبت شد‌. اتفاقی که در طول بیش از ۱۰۰ سال از موضوع فلسطین سابقه نداشت که در سرزمین های اشغالی رخ بدهد. ان‌شاءالله با اهالی فرهنگ در این میدان حاضر خواهم بود.
وزیر فرهنگ ادامه داد: بحمدالله مسائل معیشتی کتابداران عزیز در صدر پیگیری‌های ما قرار دارد. آن ۱۵ درصدی که قولشان را داده بودیم با وجود همه محدودیت‌ها انجام شد. مسائل شما کتابدوستان و حق مسکن را هم حل خواهیم کرد. ان‌شاءالله همیشه پایدار باشیم.
همچنین در ادامه این مراسم از برگزیدگان استانی و خیرین برتری کشور تجلیل شد.
در بخش برگزیده انجمن استانی برتر:
دکتر محمد هادی ایمانیه، مسلم رحیمی، ضرغام احمدوند، حسن حیدری، یعقوب شکوهی
تجلیل از خیرین برتر:
هاشم‌رضایی، حجت الاسلام موسوی، شعبان انصاری فر، جمشید مختاری، محسن سلیم جواهری.
 وزیر فرهنگ در حاشیه آیین روز ملی بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار:

کتابخانه‌هایی که ۲۰ سال نیمه‌کاره رها شده بودند، در این دوره به افتتاح نهایی رسیدند

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه آیین گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در تالار وحدت گفت:کتابخانه‌هایی که ۲۰ سال نیمه‌کاره رها شده بودند، در این دوره به افتتاح نهایی رسیدند.

وی افزود: به حدود 70 نوع خدمت جدید در حوزه کتاب رسیدیم. امروز در بیشتر کتابخانه‌هایمان برای نابینایان و ناشنوایان و کودکان و مادرانی که همراه بچه‌های کوچک هستند و ... امکاناتی را راه‌اندازی کردیم.

اسماعیلی ادامه داد: ۲۰۰ دستگاه خودرو برای کتابخانه‌های سیار در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی در عین حال تصریح کرد: با ۲۰۰ دستگاه خودرویی که برای کتابخانه‌های سیار در نظر گرفته شده، تحول عظیمی در این حوزه رقم خواهد خورد.

وی افزود: کتابدارها به عنوان سربازان فرهنگی، باید با کمترین مشکل روبرو باشند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه دانش آموزان مهمترین و اصلی‌ترین جامعه هدف ما در حوزه فرهنگ هستند، ادامه داد: امسال هفته کتاب را در مدرسه آغاز کردیم، با وجود تقریبا ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کشور مهمترین و اصلی‌ترین جامعه مخاطب ما دانش‌آموزان و آموزش و پرورش است.

وی گفت: همکاران ما در کانون پرورش فکری کودکان‌و‌نوجوانان امسال ۳ میلیون جلد کتاب در کتابخانه های مدارس توزیع کردند و به دنبال ایجاد کتابخانه‌های تخصصی در کلاس‌های درس هستیم.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتابداران، فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی  و اثرگذار در فضای فرهنگی کشور هستند

مهدی رمضانی نیر در حاشیه این آیین با بیان اینکه کتابداران فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی و اثرگذار در فضای فرهنگی کشور هستند، گفت: با برگزاری آیین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در ایام هفته کتاب تلاش می‌کنیم فضای تبلیغ و ترویج، شوق کتاب و کتاب‌خوانی در کشور بیش از پیش جاری شود.

وی ادامه داد: کتابدارها فراتر از آن که کتاب‌ها را به صورت امانت ارائه دهند، یک فعال حوزه فرهنگی و اجتماعی و اثرگذار در فضای فرهنگی کشور هستند.

ارسال نظرات