ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۱۶۵۱
رئیس پژوهشگاه رویان گفت: توجه به نیاز بازار، پیش بینی و تامین سرمایه و فناوری و نیروی انسانی از مواردی بود که مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی همواره در شروع و راه اندازی هر کاری به آن ها توجه می کرد.
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

دکتر عبدالحسین شاهوردی در گفتگو با بازارکار با علام این مطلب گفت: توجه به نیاز بازار، پیش بینی و تامین سرمایه و فناوری و نیروی انسانی از مواردی بود که مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی همواره در شروع و راه اندازی هر کاری به آن ها توجه می کرد.
وی با اشاره به ابعاد شخصیتی مرحوم کاظمی آشتیانی تصریح کرد: شخصیت کاری زنده یاد کاظمی آشتیانی در فرهنگ انقلاب، فرهنگ جهادی و جهاد دانشگاهی شکل گرفت و موجب شد منشاء تحولات بسیاری در عرصه کارآفرینی شود. ایشان در سالهای  65 و 66 که کشور با کمبود کلینیک های درمانی مواجه بود به ایجاد کلینیک های درمانی و توانبخشی در مناطق محروم از جمله منطقه شوش و جوانمردان  تهران اقدام نمود و این کار از کارهایی بود که مرحوم کاظمی آشتیانی با همکاری خیرین دنبال و راه اندازی و همواره  آنها را رصد می کرد.
دکتر عبدالحسین شاهوردی با اشاره به اینکه زنده یاد کاظمی آشتیانی حتی در منطقه زاهدان و سیستان و بلوچستان  هم به ایجاد کلینیک درمانی اقدام کرد افزود: او همه این کارها را با توجه به نیاز جامعه و به عبارتی با مطالعات بازار انجام می داد و نتیجه این کارها به ایجاد کلینیک های جهاد دانشگاهی انجامید که می توانست هم نیاز جامعه را برطرف کند و هم به یک کسب و کار موفق و مستمر و پایدار منجر شود. ایشان به این فکر می کرد که نیاز جامعه را پاسخگو باشد و آن کسب و کاری بتواند خودش را اداره کند و استمرار پیدا کند. 
وی به مشورت و دقت نظر مرحوم کاظمی اشاره نمود و گفت: توجه به نیاز را با مشورت افراد توانمند دنبال می کرد. به موضوعات و جوانب مختلف کار توجه داشت. در مطالعه بازار حتما باید به اقناع می رسید. به نظرات کسانی که در آن حوزه کاری کرده بودند توجه می کرد و سعی می کرد مطالعه بازار  با اشراف به کار توام شود.
رئیس پژوهشگاه رویان خاطرنشان کرد:  او معتقد بود، مدیری که کارش را نشناسد کلاه سرش می رود. یک بازاری وقتی صاحب حجره می شود حتما باید مسیری را طی کند و تجاربی را کسب نماید و اگرنه نمی تواند موفق باشد. او دنبال کاری نبود که مقطعی است و از مرحله ای قطع می شود؛ کارهایی که دکتر کاظمی آغاز کرد ماندگار شد چون به موضوعات مختلف بازار، سرمایه گذاری نیروی انسانی و نیاز جامعه توجه می کرد. کاری را شروع می کرد که به آن اشراف و اعتقاد داشت. او دقیق بود، پیچش های مو را می دید، به کارش اعتقاد داشت، متغیر های کار را پیش بینی می کرد، به موضوعات مختلف شامل منابع مالی، نیروی انسانی، تکنولوژی توجه داشت تا هیچ یک از ابعاد کار دچار مشکل نشور و احیانا لنگ نزند.

ارسال نظرات