بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۱۷۹۵
تفاهم نامه همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت گاز ؛
آیین امضای توافق‌نامه همکاری مشترک در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت گاز در محل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴

آیین امضای توافق‌نامه همکاری مشترک در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت گاز در محل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد. این توافق‌نامه با موضوع ۱۲ قلم کالای راهبردی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار با حضور، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران منعقد شد. طبق گزارشات منتشر شده این همکاری‌ها در آینده نزدیک به ارزش دو میلیارد دلار نیز خواهد رسید.
به گزارش بازارکار، مجید چگنی، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در این آیین تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه فصل جدیدی در توسعه کسب کارهای نوآورانه شرکت ملی گاز باز خواهد شد.
وی همچنین این رویداد را که با حمایت معاونت علمی رئیس جمهوری صورت گرفته است را قدمی بزرگ در جهت‌ گشایش‌های علمی در این عرصه دانست و افزود: شرکت گاز به لحاظ حجم و تکنولوژی صنعت و به لحاظ محصولات جانبی در کشور بی‌نظیر است.
چگنی با اشاره به اهمیت حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در این زمینه گفت: اگر نقشه راهی که در این قانون آمده است به خوبی اجرایی شود، این مجموعه می‌تواند در حوزه فناوری در منطقه و حتی جهان زبانزد شود.
به گفته وی در حال حاضر حدود 700 میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد داریم و با 100 مجموعه دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم.
چگنی افزود: مجموع قراردادها و مجوزهای قرارداد ساخت بار اول در صنعت گاز 60 میلیون یورو است.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تصریح کرد: 40 قلم کالای راهبردی در صنعت گاز تا پایان دولت سیزدهم بومی‌سازی می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه پروژه ملی و با ارزش هوشمندسازی نظام توزیع گاز کشور به بیش از ۴ میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد، گفت: در این پروژه اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان است.
به گفته وی هم‌اکنون این پروژه به صورت پایلوت در ۶ استان در حال اجراست که پس از تکمیل طرح پایلوت، در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
چگنی همچنین بیان کرد که اروپا و روسیه چین در زمینه هوشمند سازی پیشگام هستند.
در این نشست خبری دهقان فیروز آبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری
نیز با اشاره به اینکه‌ شرکت‌های دانش بنیان به ۳ دسته نوپا، نوآور، فناور تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: ما معتقدیم هیچ حمایتی هدفمند تر از ایجاد بازار بزرگ و پایدار برای شرکت‌های دانش بنیان مطلوب نیست.
به گفته وی تفاهم نامه صورت گرفته در ١٢ گروه سامانه کلان است‌. وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: این تفاهم‌نامه به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد و بستری مناسب برای قانون اجرای جهش أست.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در ادامه اظهار کرد: طی ۴۴ سال گذشته مانند اکنون فرصت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد نشده است.
وی در اظهار امیدواری کرد، شرکت‌های دانش‌بنیانی که در صنعت گاز که ارزشمندترین و مهم‌ترین نعمت این خاک است، کارهای پژوهشی و فناورانه انجام می‌دهند، در آینده نزدیک به دستاوردهای بزرگی دست می‌یابند.

ارسال نظرات