بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۹۳۵
بنیان‌گذار بنیاد کارآفرینان و نوابغ سعیدی:
بنیان‌گذار بنیاد کارآفرینان و نوابغ سعیدی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های ما هیچ فرقی بین دانشجوی نخبه و غیره نمی‌بینند، گفت: امروز ما این افراد را در کشور نمی‌خواهیم؛ چراکه دنبال علم و توسعه نیستیم و فقط کارگر ساده تربیت می‌کنیم.
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷

به گزارش ایسنا، علی سعیدی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای جهانی و رتبه‌های برتر کنکور با تاکید بر اینکه تقاضا محور علم و توسعه است، گفت: امروز هر آنچه در دنیا تولید می‌شود و توسعه دارد از تقاضای انسان‌ها، بنگاه‌ها و شاخصه‌های طبیعی نشأت می‌گیرد. در واقع اگر تقاضا برای کالا خدمت هنر و روابط اجتماعی است، باید عرضه نیز وجود داشته باشد تا جاذب تقاضای بالقوه صورت بگیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: در جهان امروز در حد پنج برابر ظرفیت تقاضا عرضه کالا و خدمات می‌توان تولید کرد. این قاعده در عرضه انواع خواست‌ها در دنیا وجود دارد به غیر از نخبگان عالم که به شدت محدودیت عرضه دارند.
بنیان‌گذار بنیاد کارآفرینان و نوابغ سعیدی همچنین با اشاره به اینکه دهکده جهانی امروز برای نوابغ جوان متبلور شده و آنها بدون توجه به مرزها توان علم خود را عرضه می‌کنند، گفت: هر آنچه بیشتر به دنیا توجه می‌کند مرزهای خود را به دیوار تبدیل ولی برای نوابغ فرش قرمز همیشگی وجود دارد.
سعیدی یادآور شد: این جوانان آرام‌ترین، بی‌آزارترین، محبوب‌ترین انسان‌های نوع بشرند و در تفکر علمی بی‌پروا و متفاوتند، گفت: امروز قدرتمندترین کشورها حتی برای ثروتمندان محدودیت ایجاد می‌کنند اما برای نخبگان فرش قرمز پهن می‌کنند.
وی با بیان اینکه ما در کشور قدر نخبگان را نمی‌دانیم، گفت: در کشور ما راه برای این ارزش‌های بی‌بدیل ناهموار است برای همین تلاش می‌کنند خود را در جهانی دیگر بروز دهند و ما آنها را نمی‌خواهیم؛ چراکه دنبال علم توسعه نیستیم و فقط کارگر باسواد تربیت می‌کنیم.
بنیان‌گذار بنیاد کارآفرینان و نوابغ سعیدی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما هیچ فرقی بین دانشجویان نخبه و غیر آن نمی‌بینند، گفت: این قهرمانان تنها ثروت باارزش امروز ایرانند که ما آنها را نباید از دست دهیم و ما امروز نه در اقتصاد، نه در صنعت و نه در اجتماع و پزشکی بدون حضور این مغزها حرفی برای گفتن نداریم.
سعیدی به مسئولیت ایران در مقابل نوابغ اشاره کرد و گفت: قطعا تمام آحاد مردم ایران از این فرزندان نمونه و شاخص خود در حد توان پشتیبانی می‌کنند اگرچه حمایت مردم از نوابغ علمی نیاز به ساماندهی دارد.
وی ادامه داد: ما باید تفاوت جوان نخبه با دیگر انسان‌ها را درک کنیم و آنها را در جای خودشان بنشانیم؛ اگرچه شرایط فعلی منابع دولت محدود است اما اجازه دهند مردم از این نخبگان حمایت کنند.

برچسب ها:

ارسال نظرات