بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۳۷۶
با تمرکز بر نوآوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی؛
ششمین رویداد ملّی استارتاپی اجتماعی رویش با همت آکادمی خیر ایران و به میزبانی مؤسسه خیریه کارآفرینان آرا شمیران، با تمرکز بر نوآوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نوآوری در حوزۀ مسائل کودک، نوجوان و جوانان شروع به کار کرد.
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
 

  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، افتتاحیه «ششمین رویداد ملّی استارتاپی اجتماعی رویش» روز چهارشنبه 11 مهر 1403 در محل مؤسسه «خیریه کارآفرینان آرا شمیران» برگزار شد.

 این رویداد با تمرکز بر نوآوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نوآوری در حوزۀ مسائل کودک، نوجوان و جوانان، برنامه‌ریزی شده است و در روزهای 11، 12 و 13 مهر با حضور تعداد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد. 

 زمینه‌سازی تغییر ذهنیت کارآفرینانه

 در ابتدای برنامه، دکتر سارا داریان؛ دبیر علمی و اجرایی و مدرس دوره‌های ‌MBA، ضمن خیر مقدم به حضار، اظهار امیدواری کرد که شرکت‌کنندگان سه‌روز پُرهیجان با کار مثبت و نوآوری را تجربه کنند و موفق به کسب تجربه‌های خوب شوند. داریان ضمن معرفی محور اصلی این رویداد، از اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران، سازمان امور اجتماعی کشور معاونت مشارکت‌های اجتماعی، مؤسسه خیریه کارآفرینی آرا شمیران و آکادمی خیر ایران به عنوان برگزارکنندگان این رویداد یاد کرد.

 داریان در بخش بعدی سخنان خود به معرفی «استارتاپ‌ویکند» پرداخت و گفت: در این نوع از رویدادهای اجتماعی، افراد مختلف در کنار هم به صورت تیمی جمع می‌شوند و در عرض سه‌روز تلاش می‌کنند معضلات اجتماعی را با استفاده از راه‌حل‌های نوآورانه حل کنند. 

 وی هدف از برگزاری ششمین رویداد ملّی استارتاپی اجتماعی رویش را «تغییر ذهنیت کارآفرینانه» دانست و افزود: در استارتاپ‌ویکند، هدف ایجاد انگیزه و تغییر بستر برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار است. 

 دبیرعلمی و اجرایی ششمین رویداد ملّی استارتاپی اجتماعی رویش، خود را رکورددار مشارکت و برگزاری استارتاپ‌ویکند دانست و اظهار کرد: امیدوارم این رویداد باعث راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای اقتصادی و اجتماعی و بهبود حال عمومی شود.

 تلاش کسب‌و‌کارهای نوپا برای جلب سرمایه

 سخنران دوم این رویداد، مصطفی بینا کاشانی؛ مدیرعامل مؤسسه خیریه کارآفرینان آرا شمیران و میزبان برنامه بود. 

 وی پیشنهاد آکادمی خیر ایران برای برگزاری ششمین رویداد ملّی استارتاپی اجتماعی رویش در خیریه کارآفرینان آرا شمیران را جذاب توصیف کرد و با اشاره به استفاده از فضای باز حیاط مؤسسه گفت: این شرایط منافاتی با روح رویداد ندارد چراکه استارتاپ‌ها با حداقل امکانات شروع به کار می‌کنند و سپس رشد می‌کنند و خیلی از بنگاه‌های بزرگ، اول استارتاپ بوده‌اند.

 کاشانی در ادامه به تاریخچه تأسیس مؤسسه خیریه کارآفرینان آرا شمیران در سال 1394 با رویکرد حمایت از فرزندان مستقل‌شده از بهزیستی اشاره کرد و گفت: از چالش‌های عمیق صنایع در ایران در حوزه منابع انسانی است که نیروی کیفی مورد نیاز را پیدا نمی‌کنند. از سوی دیگر برخی جوانان هم کار پیدا نمی‌کنند. او مؤسسه خیریه آرا شمیران را حلقه مفقوده این فرایند توصیف کرد و افزود: مدل ما این است که ابتدا افراد ارزیابی و سپس به سمت مهارت‌های فنی هدایت می‌شوند. 

 این فعال مدنی کار آکادمی اشتغال مؤسسه خیریه آرا شمیران را رساندن افراد به علایق خود دانست و افزود: منتورهای ما تا سه‌سال پس از آموزش همچنان با افراد همراهی می‌کنند تا مطمئن شوند فرد واقعاً توانمند و مستقل شده است. 

 وی جذب سرمایه را برای کسب‌و‌کارهای نوپا مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد که ششمین رویداد ملّی استارتاپی اجتماعی می‌توان به آن جامه عمل پوشاند. 

در ادامه برنامه افتتاحیه، دکتر محمد طاهانژاد؛ مدیر آکادمی خیر ایران نیز ضمن خیر مقدم به حاضران و اساتید، درباره اهداف سلسله‌رویدادهای ملی رویش و مفهوم کارآفرینی اجتماعی، دقایقی به ایراد سخن پرداخت.

سخنرانی آموزشی محمدحسن داودی؛ مدیرعامل صبح رویش، بازی ایده‌ها، رأی‌گیری و تیم‌سازی از دیگر برنامه‌های روز نخست رویداد ملی استارتاپی اجتماعی رویش بود. 

در پایان این رویداد سه روزه از بین 9 تیم شرکت کننده سه تیم برتر شدند که به ترتیب گروه اول بنام ایران آباد 12 میلیون، گروم دوم تویو بر شو 10 میلیون و تیم سوم نامیرا به مبلغ 8 میلیون تومان برنده شدند.

همچنین دو تیم کنام باش و گپ نو نیز شایسته تقدیر شدند.

ارسال نظرات