تازه ها
به گزارش بازارکار از روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر فرهاد اقطار روز دوشنبه در مراسم افتتاح کارزار رسانهای پیشگیری از اعتیاد والد آگاه فرزند ایمن در سازمان بهزیستی کشور افزود: برای این کارزار رسانهای علاوه بر استفاده از ظرفیت نهادهای دیگر، پوسترهایی برای آگاهی بخشی خانوادهها در زمینه اعتیاد طراحی شده است و سئوالهایی مانند «آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟» از خانواده پرسیده شده است. سئوال دیگر از خانواده ها این است که «آیا دوست فرزندت را میشناسی؟»، بسیاری از خانوادهها دوستان فرزندان خود را نمیشناختند یا اینکه یک فرزند دختر، محبت را در فضای مجازی از فردی که حتی چهره او را ندیده است، میگیرد.
وی با تاکید بر تاثیر محبت کلامی در جذب کودک و نوجوان اضافه کرد: همانگونه که در علم پزشکی واکسیناسیون میتواند از عوارض بیماریها جلوگیری کند اگر نگاه خاص به خانواده داشته باشیم میتوانیم در برابر اعتیاد واکسیناسیون ایجاد کنیم. این آموزشها به مثابه واکسیناسیون باید قبل از شروع مدارس و قبل از مقطع دانشگاه اتفاق بیفتد.
کاهش استرس کنکور بهانهای برای رفتن به سمت اعتیاد
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: با توجه به اینکه رفتار والد تاثیرگذار و تکرار شونده است، برای پیشگیری از اعتیاد کودکان باید به رفتار والدین توجه شود.
اقطار با اشاره به روشهای سنتی آگاهی بخشی درباره اعتیاد که در آنها اعتیاد عجیب و غریب نشان داده میشد، افزود: همین نمایش عجیب بودن اعتیاد، فرزندان را به سمت آن جذب میکرد. بسیاری از فرزندان برای بیخوابی هنگام درس خواندن و کاهش استرس کنکور به سمت اعتیاد رفتهاند.
وی با اشاره به سند ملی جامع پیشگیری از اعتیاد گفت: برای پیشگیری از اعتیاد، محیط های تیمی محلی راه اندازی شده که در این رابطه ۳۹۰۰ محله که بیشتر در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در سطح کشور قرار دارند، تیمهای اجتماع محور شکل دادهاند.
رشد اعتبارات پیشگیری از اعتیاد برای نخستین بار
م
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات