تازه ها
به گزارش بازارکار، به گفته علیرضا کیانفر دبیر نمایشگاه کار دانشگاه شهیدبهشتی ، در این دوره از نمایشگاه، در مجموع بخش های مجازی و حضوری، بیش از ۵۰۰ موقعیت شغلی از حدود ۴۰ شرکت ارائه شد ، همچنین مجموع بازدید های بخش مجازی و حضوری این دوره از نمایشگاه بیش از ۳۰۰۰ نفر بوده است . یکی از وجه تمایز های این نمایشگاه، داشتن مخاطب بین الملل شاغل به تحصیل در ایران از کشور های مختلف بوده است.
به گفته کیانفر، بخش مجازی نمایشگاه کار تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت و کارجویان تا آن زمان به موقعیت های شغلی دسترسی خواهند داشت و در کنار بخش مجازی پنل های آموزشی نیز ادامه میابد .کیانفر تشریح کرد : ارتباط صنعت و دانشگاه نباید فقط به رویداد هایی مانند نمایشگاه کار محدود شود، ارتباط صنعت و دانشگاه ابعاد متفاوتی دارد و این ارتباط باید به صورت ریشه ای برقرار شود ، برای مثال اگر تمام ظرفیت های کدرشته محل های دانشگاه های کشور بر اساس نیاز بازار کار و کارآفرینی باشد بدین صورت که صنایع مختلف ، هر سال نیاز نیروی انسانی خود را به دانشگاه ها ارائه کنند و دانشجویان مورد نیازشان را از دوران دانشجویی تحت حمایت خود قرار دهند ، طبق این آمار و با در نظر گرفتن ظرفیت های کارآفرینی هر رشته ، میتوان آمار دانشجویان مورد نیاز را در هر کد رشته محل و در هر دانشگاه به طور تقریبی تخمین زد و بدین صورت جذب دانشجو، نیاز محور خواهد بود و هر دانشجو از بدو ورودش به دانشگاه میداند که تحت حمایت چه مجموعه ای قرار دارد و چه مسیر شغلی را قرار هست تجربه کند ، با این رویکرد و با در نظر گرفتن ظرفیت برای افرادی که میخواهند خودشان وارد عرصه کارآفرینی شوند ، شاهد فارغ التحصیلان بیکار کمتری نیز خواهیم بود .
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات