بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۱۲۲
علیرضا انصاری، جوان ۲۳ ساله خندابی که توانسته با نگاهی ریزبینانه به مسایل سطحی پیرامونی، و شور و باور جوانی در راستای رفع نیاز منطقه گام برداشته و با ایجاد کارگاه کارتن‌سازی ضمن کسب درآمد برای ۱۷ نفر دیگر نیز اشتغالزایی داشته باشد.
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ کارآفرین یک واژه پُرمفهوم و اثربخش است که در اقتصاد دنیا، تأثیر فراوانی دارد. کارآفرینی در جامعه‌ای ایجاد می‌شود که اعضای آن جامعه نسبت به ضرورت‌های موجود احساس نیاز کنند. این باور به شکلی گسترده وجود دارد که اغلب کارآفرینان موفق جوان هستند؛ جوانان جویای نامی که در فعالیت‌ها و ایده‌هایشان جوشش تفکر و ذوق جوانی موج می‌زند.
علیرضا انصاری، جوان ۲۳ ساله اهل روستای دهسد در شهرستان خنداب است که توانسته با شناخت نیاز جامعه پیرامونی خود در راستای رفع نیاز و کسب درآمد از فرصتی که در اختیارش قرار گرفته به خوبی استفاده کند.

انصاری با راه‌اندازی یک کارگاه کارتن‌سازی، ضمن کسب درآمد توانسته برای ۱۷ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کند. این جوان خوش فکر خندابی در گفتگو با خبرنگار بسیج چنین گفت: پس از اتمام خدمت سربازی به جستجو برای عرصه مناسب کسب و کار پرداختم.

با مشاهده نیاز منطقه برای بسته‌بندی محصولات کشاورزی و دشواری که کشاورزان برای تهیه کارتن از شهر‌های دیگر داشتند، تصمیم به راه‌اندازی کارگاه کارتن سازی گرفتم.
با جمع‌آوری اطلاعات و انجام تحقیقات، با سرمایه اولیه یک میلیارد تومان که بخشی از آن را با وام ۶۰۰ میلیون تومانی بسیج سازندگی و بقیه آن را با فروش وسایل شخصی تهیه کرده بودم، کارگاه را راه‌اندازی کردم.
در حال حاضر نیز ۵ دستگاه در کارگاه فعال بوده و روزانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کارتن تولید می‌کنیم و اشتغال ایجاد شده تاکنون هم وابسته به این میزان تولید است. ولی در مجموع برای ۱۷ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

باور به توانستن مقدمه کارآفرینی است/ کارآفرینی با راه‌اندازی کارگاه تولید انواع کارتن بسته بندی

باتوجه به نیاز و ظرفیت استان برای تولید کارتن، با به‌روزرسانی دستگاه‌ها می‌توانیم این تعداد را تا ۱۰ برابر افزایش دهیم و برای ۱۰۰ نفر دیگر اشتغالزایی کنیم. برای بروز رسانی دستگاه‌ها و اشتغالزایی بیشتر، بیش از ۵ میلیارد تومان نقدینگی مورد نیاز است.
بازاریابی حضوری در این عرصه بازدهی مناسب‌تری دارد تا در فضای مجازی؛ پخش تراکت می‌تواند در جهت معرفی این کارگاه به عموم مردم و آشنا شدن آن‌ها مفید واقع شود.
به جوانانی که اشتیاق برای ایجاد کارگاه و کارآفرینی دارند، توصیه می‌کنم که پیش از هر چیز افراد باید با نیاز‌های بازار آشنا شوند و طرح توجیهی دقیقی برای کسب و کار خود تهیه کنند. همچنین از کمک و مشاوره متخصصان و مسئولان مربوطه استفاده کرده تا بتوانند کارآفرینی موفقی داشته باشند.

این نمونه بسیار کوچکی از دریای متلاطم خواستن، باور و اعتماد به نفس و کارآفرینی است که با نگاهی ریزبینانه به مسایل سطحی پیرامونی، تبدیل به کاری عظیم می‌شود.

ارسال نظرات