ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۷۶۰
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ارتقای سرمایه انسانی را کلید توسعه پایدار و خلق ارزش افزوده دانست و بر نقش محوری آموزش در پیشرفت اقتصادی تاکید کرد.
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰

به گزارش بازارکار از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، «محمد آذر پناه» در نشست امضای تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران (شرق)، با اشاره به اینکه در عصر حاضر، سرمایه‌گذاری در آموزش نیروی انسانی به عنوان یک عامل کلیدی در نیل به توسعه پایدار و ارتقای ارزش افزوده در سطوح مختلف اقتصادی، از اهمیتی فزاینده برخوردار است، گفت: این امر، از طریق توانمندسازی نیروی کار، افزایش بهره‌وری و خلق ارزش‌های نوآورانه، نقشی اساسی در پیشرفت و شکوفایی اقتصادی ایفا می‌کند.
 
وی تطابق رشته‌های تحصیلی با نیازهای بازار کار و کیفیت آموزش و مهارت‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها را عواملی تعیین‌کننده در میزان موفقیت فارغ‌التحصیلان در یافتن شغل مناسب دانست و افزود: سیاست‌گذاری‌های کلان مبتنی بر رشد فراگیر، برنامه‌ریزی درسی متناسب با بازارکار، ارتباط موثر دانشگاه با صنعت و توجه به مهارت‌های عملی، منجر به انطباق بیشتر توان فارغ‌التحصیلان با نیاز بازار کار شده و نرخ بیکاری جوانان دانش آموخته را در سطح پایین‌تری نسبت به بیکاری کل رقم می زند، در مقابل، عدم انطباق رشته‌ تحصیلی با نیاز بازار کار، کیفیت پایین آموزش و فقدان مهارت‌های عملی فارغ‌التحصیلان، مشکلات مضاعفی در زمینه اشتغال آنها ایجاد می‌کند.
 
 سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ارائه آموزش‌های باکیفیت و مرتبط با نیاز بازار کار، توجه به مهارت‌های عملی، کارآفرینی و فرهنگ نوآوری را دارای نقشی موثر در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان دانست و افزود: سیاست‌گذاران و متولیان امر آموزش عالی با برنامه‌ریزی راهبردی، ارتقای کیفیت آموزش، توسعه مهارت‌های عملی و نوآورانه و ایجاد ارتباط با بخش‌های اقتصادی و اجتماعی، می‌توانند در جهت حل مشکل بیکاری جوانان و همزمان ایفای نقش در تقویت دانش بنیانی اقتصاد گام بردارند.
 
آذر پناه با اشاره به اینکه در ایران هنوز به ترکیب اشتغال مطلوب نرسیده ایم، افزود: ترکیب اشتغال به توزیع افراد شاغل در بخش‌های اقتصادی مختلف اشاره دارد و این ترکیب تحت تاثیر عواملی مانند سطح توسعه، منابع، سیاست‌های دولتی و تحولات تکنولوژیکی قرار می‌گیرد. 
 
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: زمانی ما به ترکیب مطوب خواهیم رسید که حداقل در ازای  یک نفر شاغل در بخشهای صنعت و کشاورری یک نفر شاغل در بخش خدمات داشته باشیم. 
 
وی افزود: بهبود ترکیب اشتغال در ایران نیازمند سرمایه‌گذاری در آموزش، حمایت از کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش‌های مولد بویژه خدمات نوین است.
 
آذر پناه افزود: ما در صورتی موفق خواهیم بود که نیروی انسانی آموزش دیده ما بتواند ارزش افزوده مناسبی را ایجاد نماید به همین دلیل دولت در تلاش است با اجرای سیاست‌هایی مانند توسعه‌ کارآفرینی، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، و حمایت از بخش خصوصی، نرخ اشتغال را در کشور افزایش دهد. 
 
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: با این حال، حل مشکل اشتغال در ایران نیازمند اقدامات بلندمدت و ساختاری است که به بهبود شرایط اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری، و توسعه‌ی بخش‌های مختلف اقتصادی کشور منجر شود.
 
در این نشست، تفاهم نامه مشترکی بین اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان تهران و دانشگاه جامع علمی کاربردی شرق تهران به امضای دو طرف رسید.


ارسال نظرات