بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۷۶۷
اولین دوره توانمندسازی و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای اعضای هیات علمی جهاددانشگاهی با حضور رییس جهاددانشگاهی و معاونین این نهاد برگزار و در آن بر ادامه اجرای این طرح تأکید شد.
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳

به گزارش  بازارکار از روابط عمومی جهاددانشگاهی،  مراسم افتتاحیه «اولین دوره توانمندسازی و ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای اعضاء هیأت علمی جهاددانشگاهی» با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس، تعدادی از معاونین جهاددانشگاهی و اعضای هیأت علمی این نهاد در سالن همایش‌های دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.
تأکید بر افزایش برگزاری اینگونه دوره‌ها
دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در ابتدای این مراسم با تأکید بر افزایش برگزاری اینگونه جلسات با اعضای هیأت علمی این نهاد برای رفع مشکلات، بیان کرد: بسیار خرسندم که در جمع اعضای هیأت علمی حضور دارم. باید برگزاری اینگونه جلسات افزایش یابد تا از این طریق بتوانیم بهتر مشکلات را حل کنیم.
وی ضمن قدردانی از طراحان و برگزارکنندگان این طرح گفت: طرح توانمنمدسازی و ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای اعضا هیأت علمی جهاددانشگاهی یکی نیاز و یکی از طرح‌های گُزین است که باید اجرای آن ادامه یابد. این اقدام، کار موثر و حیاتی است که در جهاددانشگاهی اجرا می‌شود.
رییس جهاددانشگاهی در ادامه سخنانش توسعه ارتباط بین اعضای هیأت علمی پژوهشگاه‌ها با موسسات آموزشی این نهاد را خواستار شد و تصریح کرد: از معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی انتظار داریم که این ارتباط افزایش یابد.
دکتر مسلمی نائینی اظهار داشت: اعضای هیأت علمی جهاددانشگاهی توانمند هستند اما باید توانمندتر شوند و برگزاری این جلسات یادآوری موضوع است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جهاددانشگاهی با بیان اینکه علم و فناوری هر روز در حال تغییر است، عنوان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است و در دورانی که بحث تحقیق و پژوهش در کشور مطرح نبود، کارهای تحقیقاتی و فناورانه بزرگی انجام می‌داد و حتی در گذشته اساتید جوانی که تازه از خارج بازگشته بودند، وارد این نهاد شده و جهاددانشگاهی به خوبی آنها را پذیرا شده و با آنها همکاری می‌کرد.
رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اهمیت و نقش موثر سرمایه انسانی در هر مجموعه‌ای به ویژه جهاددانشگاهی بیان کرد: اگر سرمایه انسانی به‌روز نباشد، خود سازمان نیز از پیشرفت‌های روز عقب می‌ماند. به دنبال این هستیم تا رویان‌های بسیاری نه تنها در حوزه پزشکی، سلول‌های بنیادی و ناباروری بلکه در حوزه‌های فنی مهندسی، علوم انسانی و هنر نیز ایجاد کنیم.
دکتر مسلمی نائینی بر همفکری و همکاری بیشتر اعضای هیأت علمی با بدنه جهاددانشگاهی تأکید کرد و ادامه داد: مشکلات متعدد است اما خوشبختانه جهاددانشگاهی سرمایه‌ و دارایی‌های فیزیکی و علمی بسیاری دارد که باید با کمک یکدیگر مولدسازی کرده و از آنها به نحو احسن استفاده کنیم. تاکنون بیش از 3 هزار میلیارد تومان سرمایه علمی در جهاددانشگاهی خلق شده که باید به محصول تبدیل شود.
وی در پایان سخنانش بر توسعه ارتباطات جهاددانشگاهی با بخش خصوصی تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به شعار رشد تولید با مشارکت مردم باید برنامه ریزی کرده و به سمت توسعه ارتباط با بخش خصوصی حرکت کنیم.
توانمندسازی اعضای هیأت علمی به منظور حل مشکلات با استفاده از روش‌های دانش بنیان
در ادامه این مراسم، دکتر محمدرضا پورعابدی مشاور رییس و دبیر هیات امنای جهاددانشگاهی در رابطه با برگزاری اولین دوره توانمندسازی و ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای اعضاء هیأت علمی جهاددانشگاهی بیان کرد: امروز اولین دوره از این طرح را برگزار کردیم که مهمترین هدف از برگزاری این دوره‌ها توانمندسازی اعضای هیات علمی به منظور اینکه بتوانند نقش و مسئولیت‌های خودشان را در ارتباط با حل نیازها و چالش‌های جامعه به روش‌های دانش بنیان به نحو احسن ایفا کنند.
وی ادامه داد: در اولین دوره که یک روزه است، پنج کارگاه آموزشی با عنوان‌های «پروژه‌یابی، ارتباط با صنعت و نهادهای اجرایی، فعالیت‌های گروهی و تیم سازی، روش تحقیق پیشرفتهه و نقش هوش مصنوعی، کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار و مدیریت دانش» برای اعضاء برگزار شد.
مشاور رییس و دبیر هیات امنای جهاددانشگاهی افزود: ان‌شاءالله این دوره‌ها در طول سال و در فواصل معینی تکرار و دوره‌های جدید نیز به آنها افزوده خواهد شد.
دکتر پورعابدی خاطرنشان کرد: امیدواریم این دوره‌ها بتواند نقش خوبی در ایجاد ارتباط و شبکه سازی بین اعضای هیات علمی داشته باشد و همچنین اعضای هیأت علمی جهاددانشگاهی را توانمند کند تا بتوانند نقش ویزه خودشان را هم نسبت به سازمان و هم در خصوص جامعه ایفا کنند.
هیأت علمی جهاددانشگاهی باید شاخص‌های حوزه علم و فناوری باشند
در ادامه سیدرضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی گفت: 665 عضو هیأت علمی داریم که به تعبیر قرآن باید جزو اوتاد باشند و به عنوان شاخص‌ها و استوانه‌های علم و فناوری در حوزه‌های خود محسوب شوند.
وی افزود: جهاددانشگاهی باید به عنوان نهادی تحول آفرین و پیش‌کنشانه با موضوعات برخورد کند. باید کاری کنیم تمامی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور به ما در جهاددانشگاهی رجوع کنند و این نهاد نقش مرجعیت علمی را ایفا کند و در رفع مشکلات همدلانه همکاری کنیم.
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی با بیان اینکه هیأت علمی نباید درگیر موضوعات روزمرگی و رفع نیازهای فیزیولوژیکی زندگی باشد، گفت: اگر اینگونه باشد چالش‌ ایجاد شده و دچار انحراف از مسیر خواهیم شد. این رویداد را باید آغازی برای هم پیمانی برای خلق موفقیت و شکوهمندی انقلاب اسلامی بدانیم.
آقاسیدی تأکید کرد: امیدواریم اعضای هیأت علمی همدلانه کمک کنند تا خلأهایی که در حوزه‌های نیروی انسانی وجود دارد رفع کنیم. باید این رویداد را آغازی برای هم‌پیمانی برای خلق موفقیت طولانی مدت جهاددانشگاهی و شکوهمندی انقلاب اسلامی بدانیم.
تأکید بر موثر بودن دوره‌های توانمندسازی برای اعضای هأت علمی
دکتر محمدمحسن غفوریان معاون آموزش و فناوری جهاددانشگاهی نیز در بخشی از این مراسم گفت: امیدواریم این دوره‌ها برای تمام اعضای هیأت علمی جهاددانشگاهی مفید و موثر باشد.
لزوم اندیشیدن تدابیر مستمر برای افزایش توانمندی اعضای هأت علمی جهاددانشگاهی
همچنین دکتر طاووسی مدیرکل دبیرخانه امور اعضای هیأت علمی و کمیسیون‌های دایمی جهاددانشگاهی در رابطه با علت برگزاری این دوره‌ بیان کرد: توجه به اهمیت و جایگاه اعضای هیأت علمی در پیشبرد مأموریت‌های جهاددانشگاهی از یک سو و شکل گیری تغییرات سریع در فناوری‌ها و لزوم به‌روزرسانی مهارت‌های عمومی و حرفه‌ای اعضای هیات علمی در راستای افزایش نقش مسئولیت اجتماعی ایشان، همواره نیاز است که تدابیری برای توسعه و بهسازی مستمر و به طور مشخص برای افزایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های علمی و مهارت‌های حرفه‌ای این دسته از جهادگران اندیشیده شود.
وی گفت: در این راستا دوره‌های توانمنمدی سازی و  ارتقای شایستگی حرفه‌ای اعضای هیأت علمی جهاددانشگاهی برنامه ریزی شده و امروز اولین دوره آن برگزار شد.
لازم به ذکر است، پس از پایان مراسم افتتاحیه «اولین دوره توانمندسازی و ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای اعضاء هیأت علمی جهاددانشگاهی»، حاضرات در کارگاه‌های آموزشی حضور یافتند.

برچسب ها:

ارسال نظرات