تازه ها
هفته نامه «بازارکار» جهاددانشگاهی سوم بهمن ماه در حالی وارد بیست و پنجمین سالروز انتشار خود شد که این نشریه با کمترین تبلیغ و هزینه در سوم بهمن ۱۳۷۹ آغاز به کار کرد و به دلیل ایده و نقش آفرینی سازنده و موثرش به سرعت به رسانه ای تاثیرگذار در کشور مبدل شد و امید و آرزوی بسیاری از کارجویان بویژه دانش آموختگان جویای کار برای کارآفرینی، اشتغال و استخدام شد.
بازارکار از یک میز با مدیر مسئولی و سردبیری سید کاظم حسینی در دوران مدیریت دکتر علی منتظری رئیس جهاد دانشگاهی وقت آغاز به کار کرد و با گسترش تاثیر و نقش آفرینی خود به "مرکز اطلاع رسانی بازارکار" ارتقا یافت و به سرعت به پرتیراژترین رسانه حوزه کارآفرینی و اشغال تبدیل شد.
این رسانه مثل دیگر فعالیت ها و رسانه های وابسته به جهاد دانشگاهی در بستر و زیست بوم نوآوری و کارآفرینی جهادانشگاهی بالیدن آغاز کرد و مثل دیگر فعالیت های این نهاد انقلابی به جایگاه شایسته خود دست یافت. بی جهت نیست که رهبر معظم انقلاب اسلامی از جهاد دانشگاهی به عنوان گلستان و نه گلخانه نام می برند و این نهاد و فرزندان پرورش یافته آن مثل دکتر سعید کاظمی آشتیانی به عنوان یکی از رویش های خود انقلاب اسلامی می دانند. چه اینکه بازارکار جهاد دانشگاهی نیز در همین بستر معنوی و جهادی رشد کرد و بالیدن گرفت.
هفته نامه بازار کار در حالی وارد بیست و پنجمین سال انتشار میمون و مبارک خود می شود و ربع قرن انتشار مخاطب پسند خود را تجربه و جشن می گیرد که از دیدگاه و به اذعان همه مسئولان و کارشناسان حوزه کارآفرینی و اشتغال و استخدام در خدمت زیست بوم کارآفرینی و اشتغال بوده است.
بازارکار در مسیر انتشار و بلوغ خود فراز و نشیب های زیادی را سپری نموده است. از تصمیمات مدیریتی و اوج گیری و فعالیت در دفتر مرکزی تا تشکیل و تاسیس "مرکز اطلاع رسانی بازارکار" و ایجاد زیر مجموعه های آموزشی، کاریابی و ... و در ادامه بازگشت به خود دفتر مرکزی و باز هم زمزمه جدایی آن از معاونت آموزش و کارآفرینی و رفتن به دل یک مرکز تازه تاسیس، بخشی از چالش های این رسانه تاثیر گذار در گذر ایام بوده و هست.
هر چه هست این است که افراد زیادی برای این رسانه قلم فرسایی، اعتبار آفرینی و دلسوزی و تلاش کرده اند، وظیفه جهادی خود می دانم از همه دلسوزان این رسانه تشکر و قدردانی کنم و از همه مسئولان، مدیران و آینده نگران جهاد دانشگاهی بخواهم، این رسانه موثر را حمایت کنند و از هویت و اعتبار آن برای توسعه زیست بوم کارآفرینی و اشتغال و توسعه مهارت آموزی بهره ببرند. بازارکار سرمایه ای است که می تواند نقش جریان ساز و اثرگذار و گفتمان سازی را برای جامعه و ارتباط موثر جهاد دانشگاهی با بخش ها و دستگاه های مختلف ایفا نماید و مایه مباهات برای در این این ارتباط باشد.
بازارکار امید دارد با حمایت های آتی مدیران مرکز جدید بتواند نقش آفرینی موثر خود را به همه استان های کشور توسعه دهد. ان شالله.
ارسال نظرات