ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۰۳۹۶
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از اعطای دو میلیارد تومان جایزه به دانش‌آموزان برتر کشور در مراسم اعطای شصت و یکمین جایزه البرز خبر داد و گفت: در بخش مقطع متوسطه اول هر نفر ۳۰ میلیون تومان و در بخش مقطع متوسطه دوم هر نفر ۴۵ میلیون دریافت می‌کنند.
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

به گزارش بازارکار از ایکنا، مراسم اعطای شصت و یکمین جایزه البرز (۱۴۰۲) ویژه تجلیل از برترین دانش‌آموزان سراسر کشور امروز، ۱۵ آبان‌ماه در محل هتل ارم تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز طی سخنانی ضمن محکوم کردن حمله سَبُعانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی به مردم غزه و آرزوی نصرت و پیروزی برای تمامی مظلومان جهان اظهار کرد: چقدر اقبال من بلند است که البرز، این کلمه، این نام، چند صباحی است مرا به انسانی رسانده که همچون البرزِ زیبا در شمال کشورم، خودش را به تمامی خصلت‌های خوب این رشته‌کوه رسانده است؛ حسینعلی البرز. البرز که جایگاهش در آسمان، یقیناً بر سر سفره سبز خدا، کنار بزرگان و نیکان جاودانه است و یادش در زمین تا همواره به نیکی و بزرگی و مهر، بر زبان‌ها جاری. او آینه تابانده، به عالم جویندگان و نام‌آوران راه دانش و تصویر لطف او به تکرار، از همان روز نخست وقف او در بنیاد فرهنگی البرز، تلالؤ یافته است.

وی افزود: البرز راه جویندگان دانش را که به هزار و یک دلیل و مشکل، نمی‌توانسته‌اند در این راه قدم بگذارند، نه به یک نور کوچک، که به چلچراغ نیکی و وقفش، چراغان کرده است. حالا چه بسیار نام‌آوران و اندیشمندان که در جایگاه‌های ارزشمند مدیریتی و علمی که از لطف ایشان در زمان دانش‌اندوزی بهره برده‌اند، خود در حال بهره رساندن به مردم سرزمینمان ایران و حتی دیگر مردمان در سراسر دنیایند و تا زمانی که آنان در حال خدمتند، ثواب و اجر، نصیب بنیانگذار خوش‌فکرِ بنیاد فرهنگی البرز خواهد شد.

ارشدی ادامه داد: البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی تمام اموال خود را با تأسیس این بنیاد و با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و با استعداد ایرانی، از طریق اعطای جایزه البرز وقف کرد. جایزه‌ای برخاسته از ایمان، انگیزه و اراده که قصد دارد با حمایت از نخبگان ایران‌زمین، ایشان را در راه تسکین آلام بشری، رفاه زندگی انسانی و ارتقای حیثیت ایران در جامعه جهانی، راهنما و شوق‌آفرین باشد. بیش از نیم قرن از عمر اقدامی که مرحوم البرز به عنوان مبتکر جایزه نوبل ایرانی بنا نهاد، می‌گذرد و تاکنون چندین هزار نفر از نخبگان و پژوهندگان علمی و فرهنگی کشور، مورد حمایت و تشویق این بنیاد قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز تصریح کرد: اندیشه بلندی که امروزه جامعه ما، بیش از هر زمان دیگر، نیازمند تبیین و ترویج آن است تا با اولویت یافتن آن، موجبات پیشرفت علمی کشور، بیش از پیش فراهم آمده و شاهد شکوفایی استعداد‌های گران‌قدر این سرزمین و اعتلای نام ایران عزیزمان باشیم. خداوند دانای توانا را سپاسگزارم که مقارن با شصت و یکمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، این توفیق را به ما ارزانی داشت تا آئین شصت و یکمین سال جایزه البرز دانش‌آموزی را با شأنیتی متناسب با منزلت دانش‌آموزان برتر این مرز و بوم عملیاتی نماید تا از این گذر، گامی مؤثر در جهت تعالی ایران عزیزمان در مسیر دانایی برداشته باشد.

ارشدی بیان کرد: شیوه اجرای نیت واقف در بنیاد فرهنگی البرز به عنوان متولی با سابقه‌ترین جایزه علمی کشور از طریق برگزاری سالانه مراسم ملی در دو بخش نخبگان و دانش‌آموزی است. در سال جاری، مراسم جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان با هدف تجلیل از دانشمندان، فناوران، دانشگاهیان و حوزویان برتر سراسر کشور در نیمه اول سال برگزار شد و امروز شاهد آئین تقدیر از دانش آموزان برتر و برندگان نهایی جایزه البرز در بخش دانش‌آموزی هستیم.

وی افزود: فرایند انتخاب دانش‌آموزان برتر در جایزه البرز ۱۴۰۲ بدین ترتیب بود که به دنبال انتشار فراخوان جایزه البرز و همزمان ابلاغ بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان واجد شرایط از سراسر کشور، از طریق سامانه جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir ثبت نام کردند. با خاتمه فرایند ثبت نام و بارگذاری مدارک براساس شاخص‌های اعلامی و بررسی و ارزیابی مستندات دانش‌آموزان از سراسر کشور، انتخاب نهایی از میان افراد واجد شرایط در مهرماه سال جاری برگزار و براساس شاخص‌ها و حدنصاب‌های مکتسبه، دانش‌آموزان برنده جایزه البرز ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

ارشدی تصریح کرد: در مراسم امروز، از ۴۲ نفر از دانش‌آموزان برتر فارغ‌التحصیل پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سراسر کشور تقدیر می‌شود. همچنین، رقم نقدی جایزه البرز ۱۴۰۲ دانش‌آموزی، نزدیک به دو میلیارد تومان تعیین شده که در بخش مقطع متوسطه اول هر نفر ۳۰ میلیون تومان و در بخش مقطع متوسطه دوم هر نفر ۴۵ میلیون تومان است که همراه با گواهی جایزه البرز به دانش‌آموزان منتخب اعطا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز اظهار کرد: در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره واقف نیک‌سرشت زنده‌یاد حسینعلی البرز که با نیتی شریف، این بنیاد را بنیان نهاد، از همه حضار و میهمانان، به‌ویژه نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، وزیر محترم آموزش و پرورش، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمامی دستگاه‌های همکار در جایزه البرز ۱۴۰۲ دانش‌آموزی شامل سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان و رسانه ملی تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: حضور اساتید و چهره‌های ماندگار علمی حاضر در جلسه و اولیا و دانش‌آموزان را نیز که مایه فخر و مباهات میهن اسلامی‌مان هستند، ارج می‌نهم و با ذکر جملاتی از واقف نیک‌سرشت، زنده‌یاد البرز، عرایضم را به پایان میرسانم. من با تأسیس بنیاد فرهنگی البرز در حال حاضر دارای صد‌ها فرزند با استعداد هستم که چشم و چراغ آینده این کشور خواهند بود. من تصمیم گرفتم ثروتم را به جای آنکه در اختیار بازماندگان خویش قرار دهم، تماماً در اختیار فرزندان وطن که آنان را نیز فرزندان خود می‌دانم، قرار دهم تا به نحو شایسته‌تری به مصرف برسد. اکنون ثروت من، مال نابغه‌های ایران است.

ارشدی اظهار کرد: امید که آرمان‌های حسینعلی البرز همچنان دنبال شود و آنان که از طریق بنیاد فرهنگی البرز، به درجات بهتری از علم می‌رسند و راه برایشان هموار می‌سود، دنباله‌روی او در این راه هم باشند. نامش جاودانه، یادش گرامی، وقفش مانا و اندیشه‌اش مسری.

ارسال نظرات