بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۶۶۰۳
براتی گفت: وقتی واقعه ای رخ می‌دهد، رسانه های طرف مقابل سریع آن را دست می گیرد و ما یک خلا بزرگی احساس می‌کنیم و دردی در سینه داریم که چطور جلوی پمپاژ اخبار غلط را بگیریم.
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵

گروه هنرهای تجسمی خبرگزاری هنر ایران: براتی گفت: وقتی واقعه ای رخ می‌دهد، رسانه های طرف مقابل سریع آن را دست می گیرد و ما یک خلا بزرگی احساس می‌کنیم و دردی در سینه داریم که چطور جلوی پمپاژ اخبار غلط را بگیریم.

میکائیل براتی طراح و گرافیست در گفتگو با هنرآنلاین درخصوص نحوه ورودش به فضای هنری گفت: من از زمان کودکی در حوزه نقاشی فعالیت داشتم و علاقه به هنر باعث شد در دبیرستان و دانشگاه درس انیمیشن بخوانم و بعدا در این حوزه کار خود را آغاز کردم.

براتی ادامه داد: بنده در دانشگاه صدا و سیما رشته انیمیشن و دیجیتال درس خوانده ام و حوزه فعالیتم تصویرسازی، کانسپ به معنای واقعی در انیمیشن و بازی کامپیوتر و کارگردانی انیمیشن است.

این هنرمند گرافیست ادامه داد: وقتی واقعه‌ای رخ می‌دهد، رسانه‌های طرف مقابل سریع آن را دست می‌گیرد و ما یک خلا بزرگی احساس می‌کنیم و دردی در سینه داریم که چطور جلوی پمپاژ اخبار غلط را بگیریم. ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم تا یک عده حرف دروغ بشنوند و بعد علم و تجربه مان را به عرصه آوردیم تا مثلا در یک نصف روز به یک خروجی‌ای برسیم که برای مخاطب قابل فهم و درک باشد.

وی با بیان اینکه این یک مسئله تجربی بوده است، تصریح کرد: ما سالها روی این مسئله کار کردیم که اگر فلان اتفاق افتاد ما سریع واکنش نشان بدهیم و مخاطب را درگیر کنیم.

براتی اضافه کرد: به نظر من آگاه سازی مهم است تا مردم از سطح فکری ساده بیرون بیایند و بخواهند عمیق‌تر اتفاقات را بررسی کنند و تحلیل داشته باشند.

وی با اشاره به آثاری که درباره فلسطین طراحی کرده است، گفت: کاری که بازدید زیادی داشت و در سطح بین‌المللی هم مورد توجه قرار گرفت «مثلث ابوعبیده» بود که اجرای صفر تا صد آن با بنده و ایده آن از علی حیاتی بود.

براتی افزود: ما معمولا روی عکس هایی که ترند می شوند خوب مانور می‌دهیم مثل یکی از عکس‌ها که پهپادها داشتند بالای سر حرم امام حسین(ع) پرواز می‌کردند خیلی ترند شد یا ویدیویی که موشک‌ها روی قدس در حرکت بودند.

وی ادامه داد: اگر من کاری را انجام داده‌ام که مورد توجه قرار گرفته است ثمره فضایی است که در آتلیه سه در چهار شکل گرفته و تاثیرعلی حیاتی و دوستان دیگر در آن مشهود است. مثلا صادق منصوری یکی از ایده پردازان اصلی سه در چهار است که همیشه در اتاق فکر ایده‌های جالبی می دهد.

براتی افزود: پشت پرده بیشتر کارهایی که از ما می‌بینید و بر سر زبان‌ها است ایده پردازی دوستان هم هست و این مسئله مهمی است که این کارها، کار گروهی است و کار یک نفر نیست بلکه کار یک مجموعه است.

این گرافیست درخصوص بازتاب کارهایش گفت: باز خورد یک کارم که فلسطینی ها دریا را شکافته بودند در بین فلسطین ها خیلی تاثیر گذاشت.

وی ادامه داد: رشد ما در عرصه گرافیک و طراحی بی‌نظیر بوده و در 15 سال اخیر به لطف استاد نجابتی و دیگر استادان در هنرهای مذهبی خیلی پیشرفت شایانی کرده‌ایم.

میکائیل براتی

برچسب ها:

ارسال نظرات