بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۳۰۳
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به حمایت‌های رئیس جمهور شهید درخصوص پیاده سازی طرح آباد، خواستار توسعه مراکز کاریابی تخصصی در مراکز آموزش علمی کاربردی استان‌ها شد.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸

به گزارش بازارکار به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، نشست شورای هماهنگی منطقه ۷ دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور دکتر فضل اله لک معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و روسای واحد‌های استانی بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و فارس به صورت برخط به میزبانی واحد استانی فارس برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد استان‌های بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و فارس در زمینه مراکز کاریابی تخصصی، استقرار نظام هوشمند، وضعیت انتصاب روسای مراکز استان ها، وضعیت دوره‌های کوتاه مدت و وضعیت دانشجویان پرداخت.

دکتر لک در ادامه با اشاره به حمایت‌های رئیس جمهور شهید درخصوص پیاده سازی طرح آباد پیرامون مصوبه هیأت دولت در جلسه ۱۶ خردادماه سال جاری در این زمینه توضیحاتی ارائه داد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه اجرای طرح آباد از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی و تکمیلی برای جبران خلاء مهارت‌های شغلی در سطوح آموزش عالی بر اساس آمایش مهارتی و نیازسنجی آموزشی و شغلی است، گفت: با عنایت به تعهد دولت مبنی بر اشتغال حداقل سهم ۲۵ درصد از دانش آموختگان دانشگاهی، اجرای طرح آباد کمک شایانی برای تحقق این مهم خواهد بود.

وی در ادامه از روسای واحد‌های استانی حاضر در نشست خواست تا مراکز کاریابی تخصصی را در مراکز آموزش علمی کاربردی استان تحت مسئولیت خود توسعه دهند.

لک یکی از وظایف و اهداف ایجاد این مراکز را، بحث نیازسنجی شغلی برای ورود دانشجویان به مراکز آموزش علمی کاربردی دانست.

وی افزود: براساس نیازسنجی دفاتر کاریابی، رشته‌هایی در مراکز آموزش علمی کاربردی ایجاد می‌شوند که دارای تضمین اشتغال هستند و با عقد تفاهم نامه یا قرارداد از طریق دفاتر کاریابی، دانشجویان در بدو ورود به مراکز آموزش علمی کاربردی شغل آن‌ها تضمین می‌شود.

لک با اشاره به نقش‌آفرینی انجمن‌های علمی دانشجویی در عرصه اشتغال‌زایی و ورود عملی به عرصه کسب و کار در مراکز آموزش علمی کاربردی، گفت: این انجمن‌ها می‌بایست به سمت ایجاد و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در راستای اشتغال فناورانه و دانش بنیان حرکت کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه ورود دانش آموختگان آموزش عالی برای بازار کار به دلیل تخصصی شدن مشاغل، مستلزم استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای است، تاکید کرد: واحد‌های استانی و مراکز آموزش علمی کاربردی در تعامل با سازمان ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی با عقد تفاهم نامه در اجرای طرح صلاحیت حرفه‌ای توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی تمام توان و همت خود را به کار بگیرند.

لک مهارت افزایی را از اهداف مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد و با اشاره به اهمیت و تاثیرات عمیق دوره‌های کوتاه مدت در مهارت افزایی افراد جامعه و رسالت خطیر این دانشگاه خاطر نشان کرد: توسعه همه جانبه آموزش‌های کوتاه مدت با در نظر گرفتن تمامی شرایط کمی و کیفی از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه است.

در ادامه از روسای واحد‌های استانی منطقه ۷ خواست در جهت بهبود هرچه بیشتر وضعیت آموزش‌های مهارتی با تدوین دوره‌های تخصصی کوتاه مدت مهارتی توسط مراکز آموزش علمی کاربردی و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآفرین مورد نیاز بازار کار در افزایش سطح کیفیت مرکز موثر باشند.

در ادامه اعضای شورا دیدگاه‌های خود در رابطه با مسائل مطروحه ارائه کردند و درخصوص راهکار‌های عملیاتی سیاست‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظرات