بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۴۱۷
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو بازارکار:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه رویداد جایزه نوآوری اجتماعی(جانا) در گفتگو با بازارکار: ارتباط بین شرکت های بزرگ و کوچک و به عبارتی ایجاد زنجیره های تولید راهکار اشتغال است.
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶

ارتباط بین شرکت های بزرگ و کوچک راهکار اشتغال دانش آموختگان است

به گزارش خبرنگار بازارکار دکتر احمد میدری در این گفتگو خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته جلسات متعددی را با استان های مختلف برگزار کردیم این سیاست را دنبال می کنیم و تلاش می کنیم این سیاست را در راستای توسعه اشتغال برای همه اقشار توسعه دهیم و ارتباط سازنده و تعاملی بین شرکت های بزرگ و کوچک فراهم کنیم.
وی با تصریح اینکه همواره نگاه ها به سوی شرکت های بزرگ و با حجم سرمایه گذاری بزرگ رفته است یادآور شد: با ایجاد ارتباط بین شرکت های بزرگ و کوچک و به عبارتی ایجاد زنجیره های تولید راهکار مناسبی برای توسعه اشتغال است. این سیاست در کشور بزرگ و توسعه یافته نیز جواب داده است.
میدری درباره اشتغال دانش آموختگان نیز به بازارکار گفت: این سیاست در کشور بزرگ و توسعه یافته نیز جواب داده است و می تواند برای همه اقشار بویژه اشتغال دانش آموختگان نیز پاسخگو باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این گفتگو از توسعه مهارت آموزی و بازارکار کشور از طریق مهارت آموزی توسط سازمان فنی و حرفه ای خبر داد و اعلام کرد: با تصویب و ابلاغ سه بند مالی اساسنامه این سـازمان فنی و حرفه ای  توسط هیئت دولت اختصاص یک در هزار مزد کارگران در هر ماه، توسط کارفرمایان، صاحبان صنایع و بنگاههای اقتصادی" به سازمان فنی و حرفه ای، امکان توسعه آموزش های فنی و مهارتی و بازارکار فراهم می شود.

گفتنی است؛ ۱۰ برگزیده رویداد جایزه نوآوری اجتماعی(جانا) در مراسمی و با حضور محمد جواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور ، میدری وزیر تعاون، کاو رفاه اجتماعی و خانم بهروز آذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و  محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری معرفی و تجلیل شدند.

این جایزه اهدافی چون گفتمان‌سازی و ترویج مدل‌های موفق نوآوری اجتماعی، معرفی قهرمانان و اثرگذاران اجتماعی کشور، تقویت زنجیره استعدادیابی و تقویت استخر استعداد حوزه نوآوری اجتماعی را دنبال می‌کند.

دبیرخانه این رویداد از میان طرح های ارسال شده، 21 ایده و طرح نوآورانه‌ای را که در زمینه حل مسائل اجتماعی موثرتر بوده و تلاش کرده‌اند که با خلاقیت و نوآوری بیشتری مشکلات اجتماعی را برطرف کنند، به عنوان نامزدهای نهایی جایزه جانا اعلام کردند.

جهاد دانشگاهی بویژه سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان این نهاد نیز در برگزاری این رویداد نقش فعال داشت.

ارسال نظرات