تازه ها
مجید سرسنگی در این مراسم با بیان اینکه به عنوان یک معلم دانشگاه در دانشگاه تهران، تجارب خود را بیان میکند؛ گفت: سهم علوم انسانی، اجتماعی و هنر در بنیاد حتی اگه به ۸۰ درصد هم برسد تفاوتی نخواهد کرد چرا که ما با مشکلات زیادی مواجه هستیم. در هنر به دنبال شاخصهای اشتباهی هستیم. اعتقاد من بر این است که مشکلات اساسی در این دو حوزه داریم و اگر تعداد طرحها و ژورنالها و مقالات افزایش پیدا کند، فایدهای ندارد.
وی تأکید کرد: در حوزه هنر در آموزش عالی با آشفتگی مواجه هستیم. در کنار ظاهری که برای این علوم ایجاد میکنیم، این آشفتگی وجود دارد و به نظر میرسد مسئولین آموزش عالی، آگاهی زیادی درباره هنر ندارند و نمیدانند که هنر برخلاف سایر علوم، مراجع اجتماعی را راهاندازی میکند که این تأثیر را در سایر علوم نمیبینید.
وی ادامه داد: بعد از ۵۰ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد هنوز جایگاه هنر در حوزههای ایدئولوژیک نظام تعریف نشده است. به همین دلیل هم هنر را به عنوان یک ویترین و تریبون میخواهیم و هم اینکه اگر نبود هم خیلی مهم نیست.
به گفته سرسنگی هنوز بعد از ۵۰ سال یک سند جامع و هدفمند برای ارتقای هنر در آموزش عالی نداریم.
وی افزود: سند جامع راجع به توسعه هنر در آموزش عالی نداریم. عدم وجود الگوی متناسب ایرانی اسلامی، نپرداختن به نظریه و البته شیوه غلط جذب دانشجویان هنر و معضلی به نام کنکور وجود دارد.
ارسال نظرات