بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۱۱۶
کارآفرین بسیجی، جوان و فعال توانسته با راه‌اندازی واحد تولیدی با سرمایه شخصی خود علاوه بر اشتغالزایی به چندین کشور نیز صادرات داشته باشد.
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳

کارآفرین بسیجی علاوه بر اشتغالزایی محصولات تولیدی خود را به چندین کشور صادر می‌کند
به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری بسیج زنجان، با توجه به شعار توسط مقام معظم رهبری که سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند مسئولان بایستی در این زمین تسهیلگری ایجاد کرده و موانع تولید را از پیش روی فعالان این عرصه مخصوصاً کارآفرینان که در راه پیشرفت این نظام تلاش می‌کنند بردارند.

نیما قلی‌زاده کارآفرین بسیجی و برتر استان زنجان در این برهه اقتصادی توانسته با سرمایه شخصی خود واحد تولیدی راه‌اندازی و علاوه بر اشتغالزایی به عنوان واحد برتر نیز شناخته شده و محصولات خود را به چندین کشور صادر می‌کند.

این کارآفرین در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان اظهار داشت: نیما قلی ‌زاده، ارشد مهندسی برق و الکترونیک با ۴۰ سال سن مدیرعامل شرکت آذر یاشیل هستم.

وی بیان کرد: واحد تولیدی بنده در خصوص بازیافت لاستیک‌های فرسوده فعال و تولید گرانول و کفپوشهای گرانولی است به این صورت که تایرهای فرسوده رو که حدودا ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سال زمان لازم دارد تا به چرخه طبیعت برگردد ما در ۸ ساعت کاری آن را به محصول کاربردی تبدیل می‌کنیم که با این کار هم به محیط زیست و هم به صنعت خدمت می‌کنیم و امیدوارم که صنعت بازیافت جای اصلی خودش رو در صنعت کشور پیدا کند.

قلی زاده افزود: از سال ۱۳۹۷ این کار رو با ۳ الی ۴ نفر با میزان سرمایه ۲.۷ میلیارد تومن شروع کردم ودر حال حاضر هم حدودا ۴ تا ۷ نفر در شرکت مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: مدتی هم با بنیاد زندانیان همکاری داشتم و برخی نیروها رو هم از آنها تامین میکردیم؛ اما از طرف بنیاد کم لطفی صورت گرفت و نیرو در اختیار واحد ما قرار ندادند اما امیدوار هستم مجددا همکاری ما شروع و ادامه داشته باشد .

این تولید کننده عنوان کرد: سابقه کاری من از بازار علاالدین تهران بود و از مدیریت فروش در یکی از شرکتهای تولیدی در سال ۸۰ شروع کردم و سال ۹۵ با ازدواج به زنجان مهاجرت کردم و مدتی مدیر بازرگانی کارخانه‌جات شهرک روی بودم.

وی گفت: در ابتدای کار راه اندازی واحد تولیدی با هزینه شخصی و مقداری وام بانکی بود اما متاسفانه به دلیل ورود ویروس منحوس کرونا در ابتدای کار باعث تعطیلی واحد ما و تمام شغلهای مرتبط با آن بخصوص باشگاه های ورزشی و چمنهای مصنوعی فوتبال شد و شدیدا در مضیقه قرار گرفتیم و متاسفانه سرمایه خود را از دست دادم.

قلی زاده افزود: فشار بانک از یک طرف و عدم فروش محصولات باعث شد در مضیقه قرار بگیرم اما خوشبختانه توانستیم با کمک واحد بسیج صنعت و کمک آقای سید احمدی در کلینیک بسیج دوباره تولید را راه اندازی و از اول شروع کنم.

این کارآفرین بسیجی گفت: برای توسعه کار و جذب نیروهای جدید درخواست وام از بسیج سازندگی داده‌ام تا با تزریق این سرمایه بتوانیم پروژه های کفپوش درجا ریز را هم در ایران و هم کشورهای همجوار پیاده کنم تا بتوانیم برند‌ شرکت را جهانی کنیم.

وی افزود: برای اولین بار پروژه‌ای درکشور روسیه به عهده شرکت ما« آذریاشیل» قرار داده شد که به بهترین نحو اجرا گردید و رضایت شهرداری و عوامل آنها نشان دهنده کیفیت کار ما بود و هم اکنون صادرات ما به کشورهای آذربایجان ارمنستان، ترکیه، عراق و پاکستان است.

قلی زاده بیان‌کرد: در زمان دولت سیزدهم «دولت شهید رئیسی» بالاترین صادرات تولیدی خود را داشتیم و از طرف صنایع و معادن و تجارت استان به عنوان واحد نمونه صادراتی انتخاب شدیم هر چند که آن هم در حد انتخاب بود و کم لطفی دوستان در استان بود ولی ما همچنان در سنگر تولید محکمتر از قبل ایستاده‌ایم.

وی عنوان کرد: بنده از زمان دوران مدرسه با بسیج مسجد آشنایی داشتم اما ورود و فعالیت اصلی من در بسیج زمان دانشگاه بود و بعد از فارغ التحصیل شدن بعد از ورود به تولید با بسیج مهندسی و بسیج صنعت آشنا شدم که با کمک عوامل بسیج صنعت توانستم شرکت خود را مجدد راه‌اندازی و توسعه دهم.

این تولید کننده در پایان گفت: امیدوارم تمام تولید کننده‌های ما همچنان که در جبهه جنگ اقتصادی برای سرافرازی کشور عزیزمان می‌جنگند؛ در بسیج صنعت فعالیت بیشتری داشته باشند تا در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛عرصه‌ی بسیج یک عرصه‌ی عمومی است؛ نه مختص یک قشر است، نه مختص یک بخشی از بخشهای جغرافیائی کشور است، نه مختص یک زمانی دونِ زمان دیگری است؛ نه مختص یک عرصه‌ئی دون عرصه‌ی دیگری است، در همه‌ی جاها، در همه‌ی مکانها، زمانها، عرصه‌ها و در همه‌ی قشرها، این وجود دارد که این معنای بسیج است.

فاطمه عسگری 

ارسال نظرات