بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۹۵۶
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی خبر داد:
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در سه سال فعالیت دولت سیزدهم، ۲۷ هزار واحد مسکن در این استان در قالب های مختلف احداث و تحویل متقاضیان شد.
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲

سات ۲۷ هزار واحد مسکن در آذربایجان شرقی

به گزارش بازارکار، سیداحمد موسوی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه، 12 تیرماه، درجمع خبرنگاران، با بیان اینکه سهم این استان از ساخت چهار میلیون واحد مسکن در کشور در دولت سیزدهم ۲۰۸ هزار واحد است، گفت: ساخت این واحدها در قالب های مختلف شامل نهضت ملی مسکن و پروژه های ۹۹ ساله حمایتی، مسکن خودمالکی و بازآفرینی شهری انجام می شود.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۹۰ هزار واحد در قالب پروژه های ۹۹ ساله حمایتی، ۴۰ هزار واحد در قالب پروژه های خودمالکی، ۳۰ هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و ۴۸ هزار واحد مسکن روستایی ساخته می شود.

موسوی، گفت: در زمان کنونی ساخت بیش از ۷۴ هزار واحد مسکن نیز در این استان آغاز شده و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد که از این تعداد ۱۰ هزار واحد در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، با اعلام اینکه برای سایر پروژه های باقی مانده نیز زمین تخصیص یافته و با تامین اعتبار و واریز آورده شخصی از سوی متقاضیان، عملیات ساخت آن‌ها آغاز می شود، ادامه داد: پروژه‌ها نسبت به آورده اشخاص تکمیل می شود و متقاضیان بر اساس میزان واریزی آورده خود رتبه بندی شده و بر این اساس به آن ها پروژه اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه برای اجرای ۷۴ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی ۱۲۵ همت هزینه می شود، یادآور شد: حدود ۳۰۰ هزار نفر در سطح استان متاثر از اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند.

موسوی، گفت: از این تعداد واحد، قرارداد اجرای ۴۶ هزار و ۲۴۵ واحد با بانک ها منعقد شده و قرارداد سایر واحدها نیز در مراحل عقد قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، افزود: در اجرای این طرح بانک مسکن با عقدقرارداد ۱۱ هزار و ۹۷۰ فقره، بانک ملی با عقد قرارداد پنج هزار و ۷۹۳ واحد و بانک ملت با عقد قرارداد ۹۲۶ واحد به ترتیب در رتبه های اول تا سوم اعطای تسهیلات برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قرار دارند.

ارسال نظرات