بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۲۹۹
ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز گفت: فرسایش، تخریب و ساخت و ساز غیرمجاز زمین‌های قابل کشت و زرع، اصلی‌ترین عامل تهدید کننده خاک است و تبعات گوناگون بر دیگر بخش‌های زندگی اجتماعی دارد.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵

ابراهیم رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا به تبعات ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و افزود: خروج هر هکتار زمین حاصلخیز از چرخه تولید، ۲۰ ایرانی را با مشکل امنیت غذایی رو به رو می‌کند.

وی بیان کرد: از کشاورزی در یک هکتار زمین، ۷.۵ تن غذا در هر سال حاصل می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت و ارزش خاک است و ضرورت حفاظت از آن را می‌رساند.

مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز ملاک عمل در برخورد با متخلفان تغییر کاربری را ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها دانست و افزود: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌شود، چنانچه به طور غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (۱) ماده (۱) این قانون صورت پذیرد، جرم بوده و مأموران جهاد کشاورزی محل مکلفند نسبت به توقف عملیات اقدام و مراتب را به اداره متبوع جهت انعکاس به مراجع قضایی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان طرقبه شاندیز در حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی است، بیان کرد: هرگونه تصرف و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی بخش کشاورزی است.

رحمانی در ادامه با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی از به بهره‌برداری رسیدن ۱۷ پروژه کشاورزی با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در این هفته خبر داد و گفت: از این تعداد پروژه، ۱۱ پروژه مربوط به قنوات هشت روستای شهرستان با اعتبار ۳۵ میلیارد است.

مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز گفت: شهرستان طرقبه شاندیز دارای ۸۲۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی است که سالانه ۴۶ هزار تن انواع محصول از آن برداشت می‌شود.

رحمانی همچنین مجموع تولیدات بخش کشاورزی اعم از زراعی، باغی، صنایع، دامی و شیلات، زنبورعسل را ۱۰۰ هزار تن اعلام کرد.

ارسال نظرات